De unde provin, de fapt, produsele aflate pe rafturile magazinelor Lidl din România. Puțini cunosc aceste detalii

Iancu Andreea 28.05.2020, 18:51
De unde provin, de fapt, produsele aflate pe rafturile magazinelor Lidl din România. Puțini cunosc aceste detalii

De când a intrat pe piață, în 2011, Lidl s-a bucurat de succes în rândul cumpărătorilor români. Lanțul de hipermarketuri aducea un model diferit de ceea ce exista la acel moment în România, comercializând peste 80% din produsele de la raft ca fiind marcă proprie. Totuși, mulți români se întreabă care este proveniența cumpărăturilor lor.

Lidl susține producătorii locali

Având în vedere cererea românilor privind produsele oferite de furnizorii locali, Lidl a început să publice date care arată numărul de contracte pe care le are pe piața locală. Retailerul are în prezent aproximativ 250 de magazine, aprovizionate de mai bine de 351 de furnizori locali. Aceștia se ocupă de aprovizionarea cu produse temporare sau sezoniere. În privința sortimentelor permanente, nemții aveau încheiate anul trecut aproximativ 276 de contracte cu furnizori locali, conform businessmagazin.ro.

Datorită interesului pentru produsele românești, nemții de la Lidl s-au orientat și au creat propriul brand – Cămara Noastră. Astfel, sub această etichetă se încadrează produsele fabricate în România. Oficialii Lidl au anunțat chiar că vor extinde sortimentul de produse marcă proprie fabricate la noi în țară. Deocamdată, consumatorii vor găsi la raft produse Cămara Noastră precum mezeluri, preparate din carne, brânzeturi, conserve și dulciuri.

Lidl susține producătorii locali
Lidl susține producătorii locali

De unde provin produsele comercializate de Lidl

Totuși, retailerul nu comercializează doar produsele producătorilor români, ci și unele din import. Astfel, chiar dacă o firmă este înregistrată în România, dar nu are fabrică locală, marfa va proveni din import. Există, de asemenea, situația în care o companie are fabrică în România, dar o parte dintre produse sunt aduse din alte unități de producție ale grupului.

Chiar dacă Lidl oferă o gamă largă de produse românești, majoritatea bunurilor de la raft provin din import. Acesta este, se pare, modelul de business al nemților. Reprezentanții Lidl menționează că o mare parte dintre produse sunt realizate în aceeași fabrică. Astfel, se obțin volume mari la prețuri mici. De asemenea, este important de menționat că o serie de produse fabricate în România ajung peste granițe, în magazinele Lidl. Nemții estimează o valoare de 30 mil. de euro de produse intermediate pentru piața locală.

Urmăriți Impact.ro și pe
Iancu Andreea
Redactor online din 2013 și absolventă a UNIBUC, Facultatea de Litere, Specializarea Studii Europene. De asemenea, absolventă a cursurilor de Master din cadrul SNSPA, Facultatea de Comunicare și...