De ce să nu stai niciodată lângă burdufurile de tramvai. Specialiştii avertizează: poate fi fatal

Iancu Andreea 15.06.2021, 10:20
De ce să nu stai niciodată lângă burdufurile de tramvai. Specialiştii avertizează: poate fi fatal

Traversarea orașului cu tramvaiul poate reprezenta poate cea mai bună soluție în lupta cu traficul infernal. Totuși, în ciuda faptului că o călătorie cu acest mijloc de transport te poate scuti de timpul pierdut la semafor, aceasta te poate pune și în pericol. Este cunoscut faptul că nu e bine să stai lângă burdufurile de tramvai atunci când călătorești cu acest vehicul, însă puțini știu explicațiile specialiștilor. Gestul ar putea fi fatal în cazul unui accident.

De ce nu e bine să stai lângă burdufurile de tramvai

Traficul din marile orașe ale României le dă bătăi de cap locuitorilor, care aleg tot mai des să folosească mijloacele de transport în comun. Pe măsură ce parcul de autobuze a fost schimbat, cetățenii s-au bucurat să redescopere plăcerea de a parcurge orașul cu această alternativă la mașina personală. Chiar și așa, atunci când se formează cozi interminabile la semafor, nici măcar călătoria cu autobuzul nu mai este plăcută. Astfel, mulți aleg să traverseze orașul cu tramvaiul. Deși este varianta cea mai rapidă de a-ți rezolva treburile în timp util, fără grija ambuteiajelor din intersecții, burdufurile de tramvai pot reprezenta un pericol, dacă alegi să stai lângă ele atunci când călătorești.

Chiar recent, în București, un tramvai a deraiat în zona Arenei Naționale, semn că nici calea de rulare nu este tocmai la zi. Infrastructura precară și vehiculele învechite pot duce la accidente fatale. În plus, specialiștii explică motivul pentru care călătorii nu ar trebui să staționeze niciodată în zona burdufurilor tramvaielor. Tramvaiele din parcul actual al STB se confruntă cu probleme tehnice, fiind mult prea uzate, toate aceste nereguli ducând la deraieri. În cazul unui accident, cei mai expuși la un deznodământ fatal sunt cei care stau lângă burdufurile tramvaiului.

Tramvaiele deraiează din cauza infrastructurii foarte vechi. Liniile sunt foarte joase, tocite și cu denivelări. Pe de altă parte, coamele de la roți, care nu trebuie să lase tramvaiul să se deplaseze în lateral, sunt și ele tocite la multe vehicule, și atunci este normal ca tramvaiele să mai sară de pe șine. Cel de duminică nu avea deloc viteză, deci se poate întâmpla la cel mai mic șoc, a explicat, pentru gandul.ro, Valer Ciobănescu, președintele Sindicatului Transpublic din STB.

De ce să nu stai lângă burdufurile de tramvai
Motivul pentru care nu ar trebui să staționezi lângă burdufurile tramvaiului

„Acolo se poate rupe tramvaiul”

Conform specialistului, tramvaiele care ajung să deraieze pot pune în pericol viața călătorilor. În special a celor care obișnuiesc să meargă în zona burdufurilor. Președintele sindicatului STB a explicat faptul că aceea este zona cea mai expusă în cazul deraierilor. Spațiul se poate rupe, iar călătorii se pot trezi striviți între fiare.

În primul rând, dacă au viteză medie, pot sări pe contrasens, să lovească alte tramvaie, sau chiar autobuze, care mai nou circulă și ele pe calea de rulare. Foarte periculos este și pentru călătorii din interior, mai ales pentru cei care stau la mijloc, unde sunt burdufurile. Acolo se poate rupe tramvaiul și te poate strivi între fiare, a mai precizat Valer Ciobănescu.

Primul tramvai modern este așteptat în vara lui 2022

Bucureștenii nu se pot bucura deocamdată de călătorii cu tramvaie moderne. Primul tramvai, așteptat de la Astra Arad, urmează să ajungă în Capitală în luna august 2022. În plus, deși parcul de vehicule urmează să fie modernizat, acesta nu influențează infrastructura uzată și învechită, care ar costa 200 de milioane de euro din bugetul Primăriei Capitalei. Aproximativ 24 de linii, care transportă 200 de tramvaie, funcționează în București, dintr-un parc de aproximativ 500 de vehicule, spun surse STB.

Totuși, cetățenii Capitalei așteaptă cu nerăbdare apariția primului tramvai nou în București, dintr-o serie de 100 de bucăți comandate. Contractul prevede furnizarea unui prim vehicul pe șine peste 15 luni, pentru ca apoi să fie livrate câte patru tramvaie în fiecare lună, potrivit informațiilor edilului Capitalei, Nicușor Dan.

Este vorba despre un contract cu valoare de aproximativ 200 de milioane de euro, din bani europeni. Sunt bucuros pentru că facem un pas înainte în modernizarea transportului public din București, iar segmentul de tramvaie este de departe cel mai rămas în urmă, afirma Nicușor Dan.

Urmăriți Impact.ro și pe
Iancu Andreea
Redactor online din 2013 și absolventă a UNIBUC, Facultatea de Litere, Specializarea Studii Europene. De asemenea, absolventă a cursurilor de Master din cadrul SNSPA, Facultatea de Comunicare și...