Drumul peste munții Făgărașului, Transfăgărășan, a fost inaugurat pe 20 septembrie 1947, acțiune la care a participat și Nicolae Ceaușescu. Transfăgărășanul mai este cunoscut și ca „drumul dintre nori”și este considerat cel mai frumos drum montan din România și unul dintre cele mai spectaculoase din lume.
Transfăgărășanul, cu o lungime de aproximativ 152 km, cuprinde cel mai mare tunel rutier din România, 887 metri. Tunelul se află la o altidune de 2.045 metri, cea mai înaltă din ţară. Drumul mai are 833 de podete si 28 de viaducte. Construirea drumului a durat patru ani, între 1970 și 1974, și leagă Muntenia de Ardeal.
Ideea construirii Transfăgărășanului i-a aparținut lui Nicolae Ceaușescu, pentru a asigura un drum strategic pentru militari. Acest lucru s- a întâmplat după invazia Cehoslovaciei, în anul 1968,
România reprezentând o ţintă în vizorul armatei roşii. Inițial, drumul trebuia să fie în zona munților Cernei și Mehedințului, dar în 1971 Ceaușescu a schimbat planurile și, astfel, a devenit un drum național.
La construirea drumului au participat și militari, dar și civili, țărani și intelectuali, unii aduși din închisorile comuniste. Datele oficiale spun că 40 de oameni și-au pierdut viața în prăpastiile munților Făgăraș.
Pentru ca acest drum să poată fi construit s-au folosit aproximativ trei milioane de tone de rocă și 6520 tone de TNT. S-au mai folosit, printre altele, 3.573 de tone de ciment, 89 de tone oțel beton, 20 de tone de dinamită, 6.000 de tone de pietriș și 740 de lămpi pentru iluminat.
[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]Pentru construirea tunelului prin muntele Paltinul a fost nevoie de 20 de tone de TNT și au fost excavate aproximativ 41 de milioane de mc de rocă. Cele mai cunoscute locuri de pe Transfăgărășan sunt barajul și lacul Vidraru, Bâlea Lac, Bîlea Cascadă sau Valea cu Pești. Ruta a fost declarată de unele publicații internaționale, drep cea mai frumoasă din lume.