De ce mașinile Patriarhiei Române vor fi scutite de vinieta de poluare pentru București. Ce alte vehicule vor mai face excepție de la regulă

Stefan Daniel 21.08.2019, 13:35
De ce mașinile Patriarhiei Române vor fi scutite de vinieta de poluare pentru București. Ce alte vehicule vor mai face excepție de la regulă

După cum probabil știi, Primăria Capitalei a lansat spre dezbatere publică unul dintre cele mai disputate și controversate proiecte de până acum: taxa sau vinieta de poluare pentru București și pentru centrul Capitalei. Anumite automobile care poluează nu vor mai avea dreptul să circule în București decât în schimbul plății acelei taxe. Mașinile Patriarhiei Române, însă, vor fi scutite de această taxă.

Cine va trebui să plătească vinieta de poluare pentru București

De ce mașinile Patriarhiei Române sunt scutite de vinieta de poluare pentru București. Ce alte vehicule mai fac excepție de la regulă
Accesul în București și/sau în centrul Capitalei va fi interzis anumitor mașini

După cum am mai relatat în articolele precedente, mașinile care sunt înmatriculate în afara Capitalei și a zonei Ilfov și au norma de poluare de minimum Euro 3, trebuie să plătească taxa numită Oxygen-B (B vine de la București).

Într-un alt articol îți voi prezenta și inadvertența care există în acest moment în actualul text legislativ pus în dezbatere publică. Textul nu este chiar atât de clar pe cât vrea să pară și ai să vezi că îi pune în dificultate chiar și pe cei cu mașini electrice, ale căror automobile nu poluează.

Cine va trebui să plătească vinieta de poluare pentru centrul Capitalei

Cea de-a doua taxă de poluare va fi impusă pentru centrul Bucureștiului. Aici, sunt incluse următoarele străzi și bulevarde: Piaţa Victoriei – bd. Iancu de Hunedoara – Şos. Ştefan cel Mare – str. Polonă – str. Mihai Eminescu – str. Traian – bd. Nerva Traian – bd. Gheorghe Şincai – – str. Lânăriei – Calea Şerban Vodă – bd. Mărășești – str. Mitropolit Nifon – bd. Libertăţii – Calea 13 Septembrie – str. Izvor – str. B.P. Haşdeu – str. Vasile Pârvan – str. Berzei – str. Buzeşti – P-ta Victoriei.

Cei care vor plăti taxa vor fi posesorii de mașini Euro 3, înmatriculate în București sau Ilfov. Restul automobilelor cu norme non-euro, Euro 1 și Euro 2 nu vor mai avea voie deloc în zonele menționate mai sus. De asemenea, permisiunea cu taxa plătită e acordată în intervalul orar 07:00 – 22:00, de luni până vineri, cu excepția sărbătorilor legale.

De ce mașinile Patriarhiei Române sunt scutite de vinieta de poluare

De ce mașinile Patriarhiei Române sunt scutite de vinieta de poluare pentru București. Ce alte vehicule mai fac excepție de la regulă

Fac excepție de la regulă automobilele care aparțin unor instituții ale statului. Printre ele se numără și mașinile Patriarhiei Române, conform textului de lege publicat de primărie. Acestea sunt scutite, de regulă, de la o mulțime de restricții și taxe. Vinieta de poluare nu va fi singurul exemplu de acest fel.

Care este motivul? Nu este specificat. Spre deosebire de restul mașinilor care fac excepție de la regulă, în cazul cărora nu prea e nevoie de explicații, pentru că e de la sine înțeles, în cazul mașinilor Patriarhiei, scutirea ar cere niște argumente solide.

Cel mai evident este că Patriarhia Română, deci BOR, este una dintre instituțiile de stat importante, cu greutate în România și, chiar dacă nu are nicio legătură și niciun merit măcar asemănător cu al instituțiilor de apărare sau de urgență medicală, statul continuă să-i acorde mai multe privilegii decât ar fi necesare.

Mașinile închinate Domnului nu poluează nu? Păi nu prea poluează atât de tare, pentru că toate sunt Euro 5 sau 6, limuzine una și una. Dar, totuși, poluează. Însă, atât timp cât sunt înmatriculate în București și Ilfov, ele se încadrează în noul regulament. Deci oricum ar fi, tot nu ar plăti vinieta.

Problema este că ele sunt trecute la categoriile privilegiate, nu la cele de rând.

Vezi AICI și AICI mai multe detalii despre aceste taxe care vor intra în vigoare de la 1 ianuarie 2020.

Vezi AICI textul legislativ integral.

Urmăriți Impact.ro și pe