De ce hârtia igienică este așezată mereu în spatele supermarketurilor. Motivul surprinzător

Anca Manolica 06.10.2022, 15:18
De ce hârtia igienică este așezată mereu în spatele supermarketurilor. Motivul surprinzător

Fie că ai acordat sau nu importanță acestui detaliu, ei bine cu siguranță unii au remarcat faptul că hârtia igienică este așezată mereu în partea din spate a supermarketurilor. Acesta este, de fapt, o strategie foarte bine pusă la punct de marile lanțuri de magazine. Iată cum se explică unele poziționări ale produselor în supermarketuri.

De ce hârtia igienică este așezată mereu în partea din spate a magazinelor

Nu este niciun secret faptul că supermarketurile investesc anual sume mari de bani în marketingul afacerilor lor, în speranța de a-și crește vânzările. Ținând cont de comportamentul clienților și de tendințele sociale, marile lanțuri de magazine apelează la tot felul de strategii pentru a-și spori aceste profituri. Iar una dintre cele mai importante strategii este așezarea într-un anumit mod a produselor în magazin.

Cu siguranță ai observat și tu că aproape toate supermarketurile au un mod aparte dar, totodată, asemănător de organizare la interior. Desigur, există mici diferențe între ele, dar în general au niște reguli de bază după care se ghidează. Sigur ți s-a întâmplat chiar să îți și marchezi în minte traseul pentru fiecare vizită în magazin.

De ce hârtia igienică este așezată mereu în partea din spate a magazinelor
De ce hârtia igienică este așezată mereu în partea din spate a magazinelor

Este o strategie de marketing bine gândită

Ei bine, pornind de la baza faptului că între 30% și 60% din vânzările din supermarketuri sunt achiziții spontane, adică achiziții în care clientul se lasă ghidat impulsuri, marile lanțuri de magazine apelează la niște strategii de marketing bine gândite, în așa fel încât, atunci când ajungem la casa de marcat, coșul să fie cât mai plin.

Înainte de a ajunge la produsele de care ai cu adevărat nevoie, adică cele de bază, cum ar fi laptele, pâinea, produsele din carne sau cele de igienă personală, există o întreagă strategie de oferte care să te facă să cheltuiești mai mulți bani decât ți-ai planificat. Valoarea afișată la casele de marcat poate ajunge să fie și de patru ori mai mare decât ceea ce ai plănuit.

Așadar, produsele de bază, în cazul de față, rolele de hârtie igienică, trebuie să fie plasate în cel mai îndepărtat punct de la intrare. În acest fel, consumatorul va trebui să meargă prin întregul supermarket și pe parcursul acestui drum va efectua așa-numitele cumpărături spontane. Așadar, ține cont de aceste aspecte data viitoare când mergi să îți faci aprovizionarea.

Urmăriți Impact.ro și pe
Anca Manolica
Nume: Anca MANOLICĂ Studii: Marketing și Comunicare în Afaceri, ASE București Experiență profesională: Mi-am început activitatea profesională în marketing și comunicare în sport...