Dacia Sandero ar putea să fie produsă în Franța. Sindicatul Renault a lansat deja petiția

Nicu Stan 20.05.2021, 14:42
Dacia Sandero ar putea să fie produsă în Franța. Sindicatul Renault a lansat deja petiția

Dacia Sandero ar putea să fie produsă în Franța. Sindicatul Renault a lansat deja petiția. Toate amănuntele, în articolul de mai jos.

Francezii cer ca Dacia Sandero să fie produsă în Franța. Ce demersuri au făcut în acest sens

Dacia Sandero ar putea să fie produsă în Franța. Sindicatul Renault a lansat deja petiția prin care cere relocarea unei părți a producției în Hexagon.

Parte a Confederației Generale a Muncii, sindicatul CGT Renault tulbură din nou apele solicitând ca asamblarea modelelor Dacia Sandero și Renault Clio să se facă în Franța.

Sandero Si Clio, cele mai vandute modele in Franta
Sandero Si Clio, cele mai vandute modele in Franta

A fost lansată o petiție online

Prin lansarea unei petiții online, asociația îndeamnă la ”rebalansarea volumelor producției” în așa fel încât ”asamblarea să fie realizată cât mai aproape de piețele de desfacere”.

Astfel, bazându-se pe aceleași cifre din 2018 pe care le-au prezentat și mai acum câteva luni când au lansat ”Proiectul Industrial CGT Renault”, oficialii acestui sindicat consideră ca fiind ilogică asamblarea a 365.000 de unități Renault Clio în Slovenia și Turcia atâta timp cât 123.658 dintre acestea sunt cumpărate în Franța, acolo unde uzina din Flins produce doar 73.966 unități.

Dacia Sandero, mașina preferată a francezilor

Mai important chiar de atât, același sindicat crede că ”pentru al doilea an consecutiv Dacia Sandero a fost mașina favorită a francezilor. Dar acest vehicul nu este produs în Franța! O treime dintre modelele Dacia Sandero și Dacia Duster produse în est sunt importate în Franța fără ca vreunul să fie asamblat local”.

Întrucât reacțiile de la prezentarea ”Projet Industriel CGT Renault” n-au fost îmbucurătoare, Laurent Giblot, reprezentant al CGT, și-a mai schimbat declarațiile precizând pentru l`Argus că ”obiectivul nostru nu este repatrierea producției din România sau Turcia, ci să creăm noi linii de producție în Franța”. Prin urmare, nu ar fi vorba despre o mutare totală, ci doar o ”rebalansare a producției”.

Cu cât s-ar scumpi mașinile

Pentru a găsi justificări acestei balansări a producției, Laurent Giblot precizeaază că ”în Turcia, în afara perioadei Covid, uzina în care este produs Clio a funcționat șapte zile pe săptămână în trei schimburi de câte opt ore, iar producția a ajuns la 150% (n.red. – peste capacitate)”.

Un alt argument al CGT Renault pentru a-și susține ideea ar fi acela că și poluarea ar fi redusă, întrucât uzinele din est emit mai mult dioxid de carbon decât cele franceze. Laurent Giblot spune că a calculat că prețul la Reanult Clio și Dacia Sandero va crește doar cu câte 100 de euro la fiecare mașină, în contextul în care costurile de producție sunt mult mai mari în Franța.

Urmăriți Impact.ro și pe