Dacia Logan dispare. Deși a devenit una dintre cele mai bine vândute mașini cu preț mic a companiei Renault, automobilul va fi istorie, după cum reiese dintr-un anunț al producătorului francez, care a explicat ce planuri are pentru noua serie trei a modelului autoturismului.
În primul rând, la 15 ani de când a fost lansat primul model de mașină Dacia Logan, compania franceză Renault a decis că autoturismul este de domeniul trecutului. A schimbat aproape complet noua generație și i-a dat și un alt nume: Renault Taliant.
Noul model de mașină va costa aproximativ 8.4oo de euro, în versiunea sa standard. Acesta nu prea se va mai asemăna cu modelele vechi ale mașinii. Renault a făcut schimbări începând de la caroserie și până la motorizare.
Formatul standard al noului model de mașină Logan pare să fie mai mare, cu încă 3,6 cm la caroserie. Un element ce rămâne similar cu varianta clasică este faptul că unul dintre cele mai mari active ale sale este portbagajul. Acesta este mai mare, direct proporțional cu mărimea întregului automobil. Are 528 de litri, adică cu aproximativ 200 de litri mai mult în comparație cu Dacia Sandero.
În plus, cele mai mari schimbări pe care le aduce noul model sunt la cabina de pilotaj. Mașina Renault Taliant are o cabină reproiectată în totalitate, mai ales că la acest capitol, automobilul pierdea multe puncte.
Noua mașină, prin intermediul căreia compania franceză Renault va lăsa în urmă Dacia Logan, va avea un nou sistem de infotainment. Acesta va fi poziționat ergonomic și vizibil. Renault Taliant va începe cu o configurare simplă la nivelul de bază – Media Control, un suport smartphone ce permite dispozitivului inteligent al proprietarului mașinii să fie utilizat cu o nouă aplicație.
În plus, mașina Renault Taliant are sistemele de bord numite Media Display și Media Nav, atât în versiunea standard, cât și în cea full. Ambele sisteme folosesc un ecran tactil de opt inch, compatibil cu navigarea la bord și conectivitate wireless pentru Apple CarPlay și Android Auto, în versiunea de top a mașinii.
De asemenea, modelul de mașină Renault Taliant nou-nouț vine cu o serie de inovații, inclusiv cu faruri și ștergătoare automate, o frână de parcare electrică și o trapă electrică pe Sandero și Stepway, dar abia din anul 2021.
Pentru Renault Taliant a fost ales un motor SCe 65 alimentat cu benzină, 1,0 litri, aspirat natural, cu trei cilindri, TCe 90 turbo, și ECO-G 100 cu GPL. Prin urmare, nici în ceea ce privește motorizarea, noul model nu mai are legătură cu mașinile Dacia Logan.
Această schimbare anunțată de compania Renault vine în contextul care Dacia Logan și-a pierdut din popularitate. Unul dintre motivele acestei pierderi a fost faptul că oamenii și-au mutat atenția către hatchback-urile din aceeași clasă, B, precum și către crossoverele care apar în număr mare, mai ales în segmentul B.
Astfel, acesta este motivul pentru care Dacia Logan ar urma să dispară, odată cu această a treia generație, de pe cele mai mari piețe ale Europei: Franța, Germania, Marea Britanie. O singură piață l-a păstrat, Spania, dar acolo rămâne puternică influența clienților de origine română.