Dacia este una dintre cele mai importante ramuri industriale din România. Este, la propriu, motorul economiei românești, dar este atât de valoroasă, încât îi „îmbogățim” și pe alții, din afară. Țara noastră nu este singurul beneficiar al acestei companii prolifice și este un exemplu pentru alți producători, din orice industrie, că poți fi un actor economic important chiar și dacă îți vinzi produsele mai ieftin, dar la o calitate satisfăcătoare.
Dacia este precum Atlas, din mitologia greacă, cel care susține pe umeri întreaga lume. Cam așa este compania românească de autoturisme pentru România, o susține pe umerii săi. În lipsa ei, este evident că s-ar prăbuși iremediabil. Îngrijorător este că această industrie se poate prăbuși dintr-o mulțime de cauze, iar politicienii, timp de 30 de ani, nu au conștientizat acest lucru.
În cadrul conferinței Top HR Challenges, cu tema Piața forței de muncă din România, Christophe Dridi, președinte director general Dacia și director general al Groupe Renault România, a vorbit ce înseamnă Dacia pentru el, dar și pentru România.
„Mulți dintre angajații noștri au fost stagiarii noștri. În 2018 – 2019, un număr de 300 de studenți și masteranzi au ales să cunoască mediul de lucru, activitatea, procesele și au câștigat o experiență importantă. Recent, Centrul de inovație și cercetare Renault Bucharest Connected a intrat pe harta economiei cunoașterii. România este o țară în care industria auto reprezintă 14% din PIB și 26% din exporturi. Pentru mine, înseamnă o bijuterie a economiei românești. Mediul economic nu poate crește în lipsa infrastructurii adecvate. România este o sursă de competență.”
Dacia este astăzi ceea ce vezi și datorită investițiilor masive făcute de francezii de la Renault în această companie românească. Ei au resuscitat-o, pentru că intrase în cădere liberă după Revoluție, la fel ca toate celelalte ramuri ale industriei. Iar la mijloc este vorba și de capital uman, fără de care nu pot exista afacerile sau economia însăși:
[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]„România se îndreaptă către industria 4.0 și noi oferim mijloacele necesare. Facem investiții în creșterea capacității de producție, în proiecte noi și echipamente de testare și pentru a crește numărul de furnizori locali. Sunt investiții care, în 20 de ani de la privatizarea Dacia până în prezent, au ajuns la 3 miliarde de euro. Noi oferim mijloacele necesare, dar, și mai important, ne creăm contextul uman. Digitalizarea dă rezultate doar dacă nivelul de competențe este pe măsură sau chiar mai ridicat. Suntem learning company, iar din 2000 și până în prezent am investit în aproape 9 milioane de ore de formare pentru dezvoltarea competențelor. Educația duală este foarte importantă.”