Nu este doar un Duster mai mare: Bigster-ul își propune să cucerească piața SUV-urilor de dimensiuni medii cu un preț super agresiv. Motoare noi, inclusiv un bicarburant benzină-GPL cu sistem mild hybrid
Pe piață pânâ la jumătatea anului 2025, Dacia Bigster nu este o copie mai mare a lui Duster, ci o soluție inteligentă a companiei românești pentru a se poziționa pe o piață-cheie precum cea a SUV-urilor de dimensiuni medii.
Cu 23 cm mai lung decât Duster-ul, se situează cu un segment deasupra SUV-ului cunoscut de ani de zile. Cele două împărtășesc platforma, o bună parte din designul extern și intern, dar, mai presus de toate, politica companiei: o mașină care să merite banii ceruți.
Bazat, ca și Duster, pe platforma Cmf-B, Dacia Bigster are 4,57 metri lungime (cu 23 cm mai mult decât sora sa mai mică), 1,81 lățime (exact ca și Dusterul) și 1,71 înălțime (cu 2 cm mai scurtă) și cu un ampatament de 2,70 metri și un portbagaj de 667 de litri.
Totul se joacă tocmai în ultima „treime” a mașinii, unde Bigster se deosebește de Duster datorită unui spate „alungit”, deosebit de sora sa. În rest, sentimentul de familie este destul de clar.
[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]Asemănarea cu Duster-ul este destul de evidentă: numeroase caracteristici comune, de la faruri față și spate până la linii și proporții. Dacia Bigster vrea să comunice robustețe. Și reușește, cu protecții care „învelesc” caroseria pe laterale, barele de protecție și pasajele roților: acestea sunt realizate din material Starke, derivat parțial din reciclare, în stare brută și nevopsită.
Și, prin urmare, și mai sustenabil datorită neutilizarii vopselelor. Bigster este echipat standard cu jante din aliaj de 17 sau 18″. Roțile de 19 inchi cu model Y sunt disponibile opțional la nivelul superior de echipare Journey.
În versiunile de vârf, clienții pot opta pentru o ofertă bicoloră pentru caroserie, cu noua culoare a caroseriei Indigo Blue printre principalele inovații.
Designerii Dacia s-au concentrat pe elementele esențiale pentru interiorul lui Bigster, acordând prioritate spațiului și confortului, în primul rând. O atenție deosebită s-a acordat țesăturilor scaunelor, punând accent, în funcție de versiuni, pe simplitate și plăcere (Bigster Essential și Expression), rezistență și ușurință de curățare (Extreme) sau confort superior (Journey).
În interior, semnătura Y se regăsește pe orificiile de ventilație. Atrăgătoare pentru ochi sunt materialele folosite pentru planșa de bord. Notă practică: Dacia Bigster este echipată cu sistemul exclusiv de prindere YouClip, care vă permite să fixați diferite accesorii din gamă în puncte-cheie ale habitaclului.
Toate informațiile referitoare la condus sunt reunite în panoul de instrumente digital personalizabil de 7 sau 10 inchi (în funcție de nivelul de echipare), în timp ce cele referitoare la sistemul multimedia apare pe ecranul tactil central de 10,1 inchi (de serie pe toate versiunile Bigster). Există prize duble USB tip C situate sub zona de climatizare, cu două prize suplimentare pentru ocupanții din al doilea rând.
Cele două ecrane sunt conectate printr-o linie verde elegantă. Conectivitatea wireless cu Apple CarPlay și Android Auto este standard pentru toate versiunile, în timp ce reglarea electronică a scaunului șoferului este exclusivă pentru Journey.
Această ultimă configurație, împreună cu Extreme, este echipată cu control adaptiv al vitezei de croazieră în variantele Hybrid.
Există o gamă largă de motoare disponibile pentru Dacia Bigster. Oferta constă într-o soluție mild hybrid (disponibilă atât în tracțiune față, cât și în toate roțile), un bifuel benzină-GPL cu sistem mild hybrid (primul „experiment” de electrificare pe o sursă de alimentare de acest tip) și un full hybrid.
Primul constă dintr-o unitate endotermă turbo pe benzină de 1.2 cu trei cilindri în linie cu 140 CP de putere maximă susținută de un sistem de 48 V și cutie de viteze manuală cu 6 trepte. Dacia vorbește despre o autonomie de 17,9 km cu un litru de benzină și 129 g/km de CO2.
Același grup motopropulsor este disponibil și cu tracțiune integrală: în acest caz dezvoltă 130 CP și este susținut în egală măsură de o baterie de 0,8 kWh. Există cinci moduri de condus pentru 4×4: auto, zăpadă, noroi/nisip, off-road și eco.
Iar pe versiunea Extreme, Hill Descent Control este disponibil și de la 0 la 30 km/h. Mutând accentul pe primul mild hybrid bifuel, folosește și grupul motopropulsor descris mai sus, cu o putere de 140 CP și 1.450 km de autonomie datorită unui rezervor de 50 de litri pe benzină și 49 de GPL.
O altă caracteristică nouă grozavă este motorul Hybrid 155: sub capotă se află un motor pe benzină 1.8 cu patru cilindri în linie aspirat natural cu 107 CP și 170 Nm cuplu. Aceasta este susținută de două motoare electrice (unul cu 50 CP și 205 Nm și un starter/generator de înaltă tensiune) care sunt alimentate de o baterie de 1,4 kWh (230 V).
Acesta este singurul Bigster cu transmisie automată, binecunoscutul Multimode 4+2: patru trepte pentru endotermic, 2 pentru electric, pentru diferite combinații posibile menite să facă călătoria cât mai lină.
Există trei niveluri de echipare disponibile: Essential și Expression primele două; în vârful gamei și la prețuri echivalente Extreme (pentru iubitorii de viață în aer liber cu trapă panoramică, bare modulare de acoperiș, sistem automat de control al vitezei de coborâre, covorașe de cauciuc și sistem YouClip 3 în 1 în dotare) și Journey (pentru cei care preferăcălătorii lungi).
Modelul Essential include, printre altele, jante din aliaj de 17 inchi, bare fixe de plafon, ecran tactil central de 10,1 inchi, panou de instrumente digital de 7 inchi, climatizare manuală, senzori și cameră de parcare, geamuri față și electrice spate. Expression adaugă, printre altele, climatizarea automată cu două zone, frâna de parcare electrică, senzorul de ploaie, oglinzile retrovizoare rabatabile automat și bancheta din spate 40:20:40.
La Extreme există, pe lângă ceea ce este descris, jante din aliaj de 18″, bare modulare de plafon, elemente decorative exterioare și interne de culoarea cupru, trapă panoramică, cheie Keyless Entry, tapițerie lavabilă în microcloud Tep, covorașe de cauciuc pentru habitaclu și portbagaj, panou de instrumente digital de 10 inchi, sistem Media Nav Live cu afișaj central de 10,1 inchi și navigație conectată, sistem audio Arkamys 3D cu 6 difuzoare, sistem de control al vitezei în coborâre.
În cele din urmă, Journey are aceeași configurație ca și Expression, cu adăugarea, printre altele, de jante din aliaj de 18 inchi, două culori, hayon cu acționare electrică, cheie de acces fără cheie, consolă centrală ridicată cu cotieră, scaun șofer reglabil electric, panou de instrumente digital de 10 inchi, sistem Media Nav Live cu afișaj central de 10,1 inchi și navigație conectată, sistem audio Arkamys 3D cu 6 difuzoare, încărcător wireless pentru smartphone și control adaptat al vitezei de croazieră.
Punctul forte al Daciei Bigster este prețul, care este extrem de competitiv, fapt care amplifică interesul viitorilor potențiali clienți. De fapt, vorbim de o listă de prețuri de pornire mai mici de 25.000 de euro, varianta Hybrid 155 cu transmisie automată Multimode 4+2 oferită la mai puțin de 30.000 de euro.
Sunt prețuri pe care niciun alt concurent european nu le poate garanta la un SUV din segmentul C, cu excepția mărcilor chinezești.