EXCLUSIV

Cum vor trece trupele NATO pe la noi în caz de necesitate? Activist pentru dezvoltarea infrastructurii: „Moldova este o regiune cvasi-abandonată”

Gabriela del Pupo 30.06.2022, 21:12
Cum vor trece trupele NATO pe la noi în caz de necesitate? Activist pentru dezvoltarea infrastructurii: „Moldova este o regiune cvasi-abandonată”

Peste 5000 de militari dar și armament cel mai probabil vor ajunge în perioada următoare în România. Din păcate problema transportului revine în centrul atenției după ce blocajele cauzate de exporturile din Ucraina au pus România pe harta căilor de comunicare ineficiente cu zona de conflict.

„Nu este vorba că ne facem de rușine, România stă foarte prost în privința infrastructurii”

Trupele NATO au anunțat, prin secretarul general al NATO, Jens Stoltenberg, că Alianța va mări de la 40.000 la 300.000 numărul de militari ai Forței de Reacție Rapidă a Alianței Nord-Atlantice. Statele Unite vor avea 5.000 de militari în România, ca parte a planului de descurajare la adresa Rusiei, a anunțat președintele american Joe Biden. Impact.ro a stat de vorbă cu Dorin Dorincu, activist care luptă pentru infrastructură performantă în România. Acesta spune că nu există un plan real pentru transportul de utilaje grele, în cazul NATO tab-uri tancuri și camioane de armament, la noi în țară.

„Nu este vorba că ne facem de rușine, România stă foarte prost în privința infrastructurii. Avem acoperită o porțiune din sudul României, însă, în rest, Moldova este o regiune cvasi-abandonată.  Putem spera că la un moment dat se va face autostrada de la Dumbrava la Pașcani, acel A 7 care e cuprins în PNRR. Însă A8, autostrada care ar trebui să unească Moldova de Transilvania, deci de la Târgul Mureș până în Iași este deocamdată la stadiul de studiu de fezabilitate.

Moldova este pur și simplu în imposibilitate de a primi rapid trupe terestre pentru a rezista unei eventuale invazii. Atenția este îndreptată doar asupra Dobrogei că acolo este deschiderea noastră la mare, dar tot în zonă este baza de la Mihail Kogălniceanu” spune Dorin Dobrincu.

Planul proietctat al autostrazilor din Romania in 2030

„Dincolo de pretențiile militarilor de birou că știu ei mai bine ce au de făcut pentru noi nu există nici un proiect major pentru noi”

Nu o dată presa a prezentat faptul că nu se respectă parametrii tehnici în realizarea de drumuri județene și autostrăzi. Nici infrastructura feroviară nu este la un nivel de a primi transporturi de armament greu.

„La nivel național stăm prost. Dincolo de pretențiile militarilor de birou că știu ei mai bine ce au de făcut pentru noi nu există nici un proiect major pentru noi. Nu își fac treaba (companiile n.r) nu își asumă să îi înfrunte pe politicienii care le cer să reducă materialele.

Nu există nicio autostradă care să lege regiunile istorice ale României, Carpații sunt trecuți prin mai multe pasuri pe drumuri cu două benzi, tancurile acestea…de regulă le aduci pe calea ferată, dar și căile ferate sunt de multe ori cu probleme. Cum mergi pe serpentine?” mai spune activistul.

Dorin Dobrincu

În România anului 2021, la temperaturi de peste 35 de grade celsius, un tren care făcea legătura dintre Timișoara și litoral a avut 17 ore de întârziere. Ceea ce probabil îi așteaptă și pe soldații NATO care vor vrea să folosească infrastructura feroviară pentru a transporta armament.

Adoptă un drum în Moldova. Harta celor care pornesc în aventuri prin România

Mișcarea pentru Dezvoltarea Moldovei are o hartă care arată stadiul de dezvoltare, sau lipsa ei, privind infrastructura dintr-o zonă care în cel mai rău caz va deveni un obiectiv strategic la granița NATO. Multe drumuri județene sunt construite în parteneriat cu firme care nu respectă reglementări tehnice în privința straturilor de asfalt sau a compoziției materiei prime.

Anunțuri privind drumurile, comunicate de autoritățile județene și naționale se pot regăsi pe un site creat de un ONG din Iași. Nu sunt informații îmbucurătoare de altfel și site-ul prezintă doar atenționări utile pentru cei care se îmbarcă la drum într-o astfel de aventură, de altfel catalogată drept una într-o țară europeană.

Urmăriți Impact.ro și pe