Cum vor scăpa bucureştenii de aglomeraţia de pe Valea Prahovei. Proiectul de pe DN1 costă 26 de milioane de euro

Ioana Bucur 15.01.2022, 22:46
Cum vor scăpa bucureştenii de aglomeraţia de pe Valea Prahovei. Proiectul de pe DN1 costă 26 de milioane de euro

Ieșirile din oraș ar trebui să fie momente de relaxare, de detașare de grijile și problemele vieții de zi cu zi. Însă, de ani buni, pentru bucureșteni, orice excursie la munte începe și se termină cu ore pierdute în cozi ce se întind pe kilometri întregi. Lucrurile s-ar putea schimba în viitorul nu foarte îndepărtat. Cum arată proiectul de 26 de milioane de euro de pe DN1 ce i-ar putea scăpa pe șoferi de aglomerația de pe Valea Prahovei.

Proiectul de milioane de euro ce i-ar putea scăpa pe bucureșteni de aglomeraţia de pe Valea Prahovei

Autoritățile au planuri mari pentru DN1. Comisia Tehnico-Economică din cadrul Ministerlui Transportului a aprobat recent indicatorii pentru un proiect ce ar putea scăpa bucureştenii de aglomeraţia de pe Valea Prahovei. Anunțul a fost făcut de secretarul de stat în Transporturi Irinel Ionel Scrioșteanu.

Este vorba despre un sens giratoriu suspendat cu patru căi de acces, poziționat deasupra intersecției existente, a precizat Scrioșteanu.

„În Comisia Tehnico – Economică a Ministerului Transporturilor, am aprobat indicatorii pentru pasajul rutier, care va fi realizat la intersecția DN1 cu DN73A.

Este vorba despre realizarea unui sens giratoriu suspendat, cu patru accese, poziționat deasupra intersecției existente. Din sensul giratoriu intra/se desprind 4 rampe care asigură fluidizarea traficului ce vine dinspre București/Brașov și se deplasează spre Brașov/Râșnov, respectiv rampa 1 București – Brașov, rampa 2 Brașov – București, rampa 3 București – Râșnov / Râșnov – București și rampa 4 spre Brașov”, a scris Scrioșteanu pe pagina sa de Facebook.

Potrivit secretarului de stat, construcția va avea o structură de rezistență de tip circular, continuă pe șase pile, dispuse radial. Cele șase deschideri vor avea tabliere cu structură mixtă oțel-beton.

Cum vor scăpa bucureştenii de aglomeraţia de pe Valea Prahovei

Autoturismele vor putea circula în noul sens giratoriu pe două benzi. Raza externă a acestuia va fi de 35 de metri, iar raza internă de 21,8 metri. Gabaritul de liberă trecere pe sub sensul giratoriu va fi de cinci metri.

Proiectul spectaculos va costa în jur de 132,5 milioane de lei, valoarea incluzând și TVA-ul și ar trebui să fie finalizat în 30 de luni. Obiectivul este finanţat atât din fonduri externe nerambursabile, cât şi de la bugetul de stat prin Ministerul Transporturilor și Infrastructurii.

CNAIR a semnat contractul de execuţie al Centurii de ocolire Sud Craiova

În aceeași zi, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a anunţat, tot printr-o postare pe Facebook, că CNAIR a semnat contractul de execuţie al Centurii de ocolire Sud Craiova, DN 56-DN 55-DN 6.

„Un proiect important pentru Craiova, trenat ani de zile, intră acum în linie dreaptă! CNAIR a semnat astăzi contractul de execuţie al Centurii de ocolire Sud Craiova, DN 56-DN 55-DN 6. Firma câştigătoare- Rizzani de Eccher SpA- trebuie să respecte contractul şi să termine lucrările în 15 luni”, a scris Grindeanu.

Ministrul Transporturilor a precizat că noua centură rutieră „Craiova Sud” va scoate din oraş o mare parte din traficul rutier de tranzit şi va asigura legături mai rapide spre Bucureşti, Alexandria, Drobeta Turnu-Severin, Calafat, Bechet şi Caracal.

Urmăriți Impact.ro și pe
Ioana Bucur
Fac parte din grupul curajoșilor care au decis să rămână în România și sunt dovada vie a faptului că destinul găsește mereu o cale de a ne  aduce pe drumul ce ne-a fost ales. Mă...