Un sistem BEV costă producătorii de maşini în medie cu 6.400 USD mai mult decât echivalentul cu un motor cu ardere internă, arată un studiul realizat de experţii americani de la SAE.
Una dintre dificultăţile majore pe care industria auto le are de depăşit este realizarea parităţii costurilor între modelele electrice şi modelele tradiţionale cu sistem de propulsie termică.
Acest lucru a fost reiterat la Conferinţa Internaţională de Propulsie din America de Nord de către Society of Automotive Engineers (SAE), care din 1905 reprezintă lumea designului şi tehnologiei auto la nivel internaţional.
Studiul prezentat evidenţiază că sistemele de propulsie BEV au un cost pentru producătorii auto tradiţionali care este în medie în jur de 13.500 de dolari (12.430 de euro), în timp ce cele bazate pe motoare tradiţionale cu ardere internă (ICE) sunt în medie în jur de 7.100 de dolari (654 de euro).
În plus, s-a constatat că producătorii auto tradiţionali sunt încetiniţi în comparaţie cu industria chineză de prea multe procese îndelungate de achiziţie de piese.
[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]În timp ce la un producător tradiţional (OEM) poate dura până la patru luni pentru a evalua componenta şi furnizorul acesteia, producătorii de automobile chinezi trec de această etapă în doar o săptămână.
Societatea Inginerilor Auto avertizează că producătorii auto tradiţionali riscă să piardă 10 puncte procentuale din EBIT (câştiguri înainte de dobânzi şi de impozite) până în 2030, ştergându-şi, astfel, toate profiturile.
Acest lucru se va întâmpla dacă nu se iau imediat măsuri drastice pentru a reduce costurile şi timpul.
Pe lângă problema costurilor industriale care, prin urmare, în SUA sunt mult mai mari pentru BEV, conferinţa SAE a subliniat nivelul critic al infrastructurilor de încărcare.
Chiar dacă ţara continuă să deschidă 1.000 de noi staţii de încărcare publice pe săptămână, Society of Automotive Engineers recomandă producătorilor de automobile să facă mai mult pentru a accelera procedurile de autorizare a punctelor de încărcare.
Fotografiind situaţia, experţii SAE au raportat că costul bateriilor plătit de fabricile de maşini chineze este cu 30% mai mic decât cel al majorităţii altor companii globale (cu o singură excepţie, Tesla).
Pentru a accelera tranziţia, spune SAE, Statele Unite vor adopta probabil o amendă pentru emisiile de CO2, aşa cum este cazul în Uniunea Europeană, ceea ce va face mai scump deţinerea unui model cu motor cu combustie (ICE). Devenind mai scumpe, acest gen de automobile ar putea dispărea mai repede.
Potrivit experţilor SAE însă, predicţia este că motoarele termice vor continua să existe pentru o lungă perioadă de timp, în unele ţări în curs de dezvoltare probabil pentru restul secolului XXI.