Cum vor face copiii cursuri din septembrie? Cea mai gravă problemă cu care se confruntă profesorii

Iancu Andreea 23.07.2020, 20:29
Cum vor face copiii cursuri din septembrie? Cea mai gravă problemă cu care se confruntă profesorii

În timp ce cazurile de coronavirus cresc în România, tot mai mulți se întreabă cum vor decurge cursurile elevilor din septembrie. Astfel, mulți profesori au început să discute și să descopere care sunt cele mai grave probleme cu care trebuie să se confrunte din toamnă, în plină pandemie.

Cum se vor relua cursurile din toamnă

Deocamdată, Ministerul Educației ia în calcul mai multe scenarii privind reînceperea școlii din septembrie. Astfel, una dintre posibilități ar putea fi organizarea orelor online. Totodată, această variantă poate fi susținută împreună cu întreaga clasă sau în grupe. În situația cea mai benefică, întreagul colectiv va participa la orele online, fiind conectat în timp real cu profesorul aflat în sala de clasă. Pentru o astfel de variantă este nevoie ca fiecare cadru didactic să aibă acces la un laptop și o cameră de filmat, care să emită live cursurile.

Pe de altă parte, cursurile online vor putea fi realizate doar cu grupe de elevi. Astfel, în timp ce jumătate de clasă va fi la școală, cealaltă jumătate se va afla în spatele unui gadget.

De asemenea, cursurile ar putea fi reluate în mod normal, cu întregul colectiv, dar cu respectarea unor măsuri sanitare. Astfel, elevii vor trebui să se afle în bancă la cel puțin un metru distanță.

Din păcate, majoritatea acestor scenarii implică mijloace de comunicare avansate, dificil de accesat mai ales în mediul rural.

Care sunt problemele cu care se confruntă profesorii
Care sunt problemele cu care se confruntă profesorii

Profesorii, probleme înainte de începerea cursurilor

Potrivit unora dintre profesori, cei mai mulți dintre elevi au pierdut deja noțiunile învățate în anii precedenți. Din pricina lipsei cursurilor pe perioada stării de urgență, mulți au uitat și ceea ce au învățat în trecut.

Ce am constatat eu: competențele cognitive au fost parțial sau chiar deloc însușite. Deci foarte mulți copii după această perioadă fie au uitat tot, fie că au înțeles din loc în loc câte ceva. Și asta s-a întâmplat chiar la clasă unde eu am intrat cu copiii pe Meet în fiecare zi și i-am solicitat și la un moment dat, după o săptămână – două de școală, copiii mi-au menționat că nu mai vor online, că ei vor să se întoarcă la școală, că “la tablă a fost mai simplu și înțelegeau mai ușor”, conform edupedu.ro.

De asemenea, există o situație dificilă și pentru elevii care se apropie de clasa a VIII-a. Aceștia au probleme privind recuperarea materiei pierdute.

Dar oare se gândește cineva la copiii de clasa a VII-a, care au pierdut semestrul II cu promisiunea că în semestrul I se va recupera materia? Cum se va recupera, se va face tot online? Facem recuperarea recuperării? Adică copiii ăștia per total vor pierde un an de școală: semestrul II de anul trecut cu semestrul I de anul acesta. Și examenul bate la ușă, mărturisește o profesoară, conform edupedu.ro.

Totodată, numărul de elevi de la clasă este încă mult prea mare pentru un singur profesor, având în vedere că există cazuri în care este necesar lucrul individual cu elevul.

S-au promis foarte multe, inclusiv mișcorarea numărului de elevi la clasă, ceea ce nu se face. În continuare, copiii de pregătitoare de anul acesta vor fi în număr de 27-28, nicidecum maximum 20, cum s-a promis.

Urmăriți Impact.ro și pe
Iancu Andreea
Redactor online din 2013 și absolventă a UNIBUC, Facultatea de Litere, Specializarea Studii Europene. De asemenea, absolventă a cursurilor de Master din cadrul SNSPA, Facultatea de Comunicare și...