Cum se face un raport de autoevaluare a activității didactice

Daria Petrescu 09.04.2021, 10:40
Cum se face un raport de autoevaluare a activității didactice

În 2019, s-au făcut primii pași concreți pentru debirocratizarea activității cadrelor didactice din învățământul preuniversitar. De asemenea, fiecare profesor trebuie să întocmească un raport de autoevaluare a activitații didactice, bine pus la punct. Acesta va fi respectat întocmai. Pentru cei care nu știu cum arată un astfel de raport, vă prezentăm mai jos un model care să vă ajute în acest sens. Iată cum se face un raport de autoevaluare a activității didactice

Raport de autoevaluare a activității didactice

În 2019, grupul de lucru, cunoscut sub denumirea de ,,Comisia de tăiat hârtii” din cadrul MEC, a prezentat un prim raport ce are în vedere eficientizarea procesului de predare – învățare – evaluare.

Astfel că, pe platforma debirocratizare.edu.ro s-au putut urmări dezbaterile din perioada noiembrie-decembrie 2019.

Atunci, comisia a decis eliminarea și simplificarea unor documente în vederea eficientizării procesului de predare – învățare – evaluare.

‚‚Activitatea din cadrul Grupului de Lucru nu a fost un demers ușor, s-a muncit și se va munci în continuare pentru a găsi cele mai bune soluții, astfel încât să simplificăm munca de la clasă.

«Hârtia» a devenit pentru noi, profesorii, atât de importantă în ultima vreme, încât a ajuns să ne îngreuneze activitatea didactică.

În urma întâlnirilor Grupului de lucru, sunt convinsă că fiecare a înțeles că este nevoie ca profesorii să își dedice toată priceperea și energia copiilor și nu completării unor hârtii inutile”, a declarat Monica Cristina Anisie, ministrul Educației și Cercetării, în 2019.

Măsuri de simplificare:

– s-a propus eliminarea obligativității realizării acestora la nivelul unității de învățământ.

-Se recomandă completarea în Sistemul Informatic Integrat al Învățământului din România (SIIIR) a tuturor datelor necesare

– Se propune revizuirea și standardizarea conținutului obligatoriu prin punerea la dispoziția profesorului de modele predefinite;

-s-a propus simplificarea și, în același timp, au fost avansate soluții care să încurajeze profesorii în planificarea acestor activități, respectiv:

Ce trebuie specificat în raportul de autoevaluare a activității didactice

-numele profesorului și școala din care face parte

-funcția pe care o deține. Materia pe care o predă în școala respective

-exemplificarea activităților didactice pe care le va susține

-proiectarea activității, care are mai multe subpuncte

-Respectarea programei și a normelor de elaborare a documentelor de proiectare și adaptarea acestora la clasa la care predați

-Elaborarea planificării anuale și semestriale în raport cu metodologia recomandată. De asemenea, este nevoie de actualizarea ei.

-Includerea în proiectarea cirriculară a conținuturilor care să îmbine aspectele teoretice cu cele practice

Ce se întâmplă cu școala de pe 4 mai

În ultimul an, elevii au fost nevoiți să facă școala online. Nici pentru profesori nu a fost simplu, însă, aceștia au fost nevoiți să se conformeze regulilor.

După vacanța de primăvară, care se încheie în luna mai, elevii vor reveni la cursuri în funcție de scenariul în care este fiecare localitate în parte, a declarat ministrul Educației pentru Edupedu.ro.

„Pe 4 Mai toți elevii se întorc în școli după scenariile cunoscute, mai puțin cei de ani terminali care stau acasă până pe 9 mai pentru că am decis să nu schimbăm nimic la structură”, a declarat ministrul Sorin Cîmpeanu.

„Avem scenariul verde în care merg absolut toți până la 1/1.000 (n.red. rata de infectare), scenariul galben este între 1 și 3 la mie și merg copiii la grădiniță, elevii din învățământul primar și clasele terminale cu efective întregi, la școală, iar cel roșu este dus până la intrarea localității în carantină. Această modificare face parte deja din reglementările obligatorii”, a mai precizat ministrul.

 

Urmăriți Impact.ro și pe