Cum să adormi rapid. Formula care îţi aduce somnul imediat

Stan Filon 28.01.2022, 16:47
Cum să adormi rapid. Formula care îţi aduce somnul imediat

Mulți oameni care au probleme cu somnul ar da orice pentru a adormi într-un minut. Somnul este o parte foarte importantă din viața noastră. În somn, corpul se odihnește cel mai bine, mușchii se relaxează și s-a ajuns la concluzia că în timpul somnului profund, creierul se relaxează cel mai bine, astfel încât lichidul rahidian în care stă creierul poate prelua mult mai bine reziduurile lăsate de celule din creier. De altfel, cercetătorii spun că lichidul rahidian se înlocuiește sută la sută, în timpul somnului.

Metoda care te învață cum să adormi rapid

Dar ce facem dacă avem probleme cu somnul? De multe ori încercăm să adormim, mai ales pentru că a doua zi trebuie să ne trezim și să plecăm la lucru, însă somnul nu vine defel. Ne gândim la tot felul de situații, poate avem și emoții pentru ziua ce urmează, deoarece avem proiecte importante la locul de muncă, sau întâlniri de care depinde viitorul nostru. Minutele se transformă ăn ore, iar noi tot nu adormim.

Specialiștii spun că este normal să mai avem i astfel de episoade, însă dacă ele devin un obicei, iar noi facem nopți albe, atunci situația nu este tocmai una bună, deoarece lipsa somnului poate duce la fecțiuni grave, uneori chiar cronice. Așadar, trebuie să cunoaștem metode eficiente care ne ajută să adormim rapid. Una dintre ultimele metode descoperite este bazata pe formula matematica 4-7-8. Este practic o formulă matematică transpusa într-un exercițiu de respirație extrem de eficient, care ne garantează că îl va aduce pe „Moș Ene” în mai puțin de un minut. Această metodă îi aparține lui Andrew Weil, director de Medicina Integrativa si profesor la Universitatea din Arizona.

Metoda care te invata cum sa adormi rapid
Metoda care te invata cum sa adormi rapid

Somnul va fi unul foarte odihnitor

Metoda va ajuta la îmbunatățirea respirației diafragmatice și îți va liniști organismul, pregătindu-l de intrarea în etapa de odihnă profundă. Formula aceasta ne ajută să captam mai bine oxigenul, să umplem cu aer partea inferioară a plămânilor, ajutându-ne să ne relaxăm mușchii corpului, dar și mintea și să adormim într-un minut.

Trebue să precizăm faptul că este o metodă zgomotoasă, dar nu trebuie să ne sfiim, dacă vrem să avem parte de un somn odihnitor. Dar ce înseamnă mai exact aceată metodă? Ei bine, în primul rând trebuie să aerisim dormitorul, după care ne așezăm liniștiți în pat, uităm de televizor și de telefon. Pune vârful limbii în spatele dinților frontali superiori, închide gura și respiră adânc pe nas timp de 4 secunde. Ține-ti respirația apoi pentru 7 secunde, păstrând aerul în piept. Expira încet aerul din piept pe parcursul a 8 secunde. În acest timp, vei observa că ritmul cardiac va încetini, corpul se va relaxa profund și somnul va veni instant. A doua zi te vei trezi odihnit și pregătit să te confrunți cu toate probleme zilei.

Urmăriți Impact.ro și pe