Virgil Popescu a dat explicații cu privire la Ordonanța de Urgență, care a fost adoptată de Guvern și urmează să fie publicată în Monitorul Oficial, care prevede că persoanele care consideră că factura le-a fost calculată greșit nu pot fi debranșate și pot cere o amânare de până la 90 de zile pentru a soluționa situația cu furnizorul. De asemenea acesta a precizat că nu știe în acest moment câte facturi au fost calculate greșit „poate un milion, poate două, eu aș vrea să văd raportul exact” a spus Popescu.
Acesta a precizat că prin această ordonanță se încearcă evitarea situației în care furnizorii să profite de consumator. Pentru cei care au plătit în avans există o procedură.
„Există procedură, regulament special pentru aceste diferende între client și furnizor, stabilită de ANRE, dacă diferența de sumă este mai mare de 100 de lei, de la sesizarea în termen de 5 zile furnizorul are obligația de a efectua plata, dacă suma este mai mică de 100 de lei, atunci se recuperează din factura următoare.” a precizat ministrul.
Întrebat cum poate un consumator casnic obișnuit să facă diferența între o factură compensată și una calculată greșit acesta a spus că diferența de consum și preț ar trebui să fie ușor de urmărit pentru toată lumea.
[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]„Pentru oameni, și bătrâni și cei care sunt singuri, evident fiecare poate să se uite într-o factură, să își dea seama dacă a plătit mai mult decât plătea înainte și acesta este primul semn pe care îl pot da. o factură care nu are plafon, nu are elemente care să arate că este plafonată și nu are elemente că este compensată, evident că nu are mecanismele de compensare. Există o singură situație în care acest lucru nu poate fi aplicat când prețul este atât de mic, ceea ce nu cred că este cazul în acest moment, și nu este nevoie de plafonare și de compensare.” a mai spus Popescu.
Cât despre cei care ar putea profita și au deja restanțe la plata facturilor acesta a spus că speră ca astfel de persoane să nu existe.
„Eu sper ca toată lumea să fie de bună credință și să nu abuzeze de acest lucru, efectiv doar cei care nu pot să își plătească facturile. Și perioada se va extinde cu încă 90 de zile după finalizarea acestei scheme de ajutor.” a explicat ministrul Energiei.