Cum face o echipă din România rost de bani în timpul pandemiei. S-au inspirat de la nemți

Marian Cărăvan 08.05.2020, 14:27
Cum face o echipă din România rost de bani în timpul pandemiei. S-au inspirat de la nemți

Pandemia a blocat sportul, ceea ce duce și la multe pierderi financiare. Apar însă idei aducătoare de fonduri, din care se inspiră și românii.

Cum face o echipă din România rost de bani în timpul pandemiei

Chiar dacă nu este o idee originală, startul fiind dat în altă țară, cei de la U Cluj-Napoca au adoptat strategia care, în funcție de cât de bun e marketingul clubului, poate aduce o sumă importantă în contul „șepcilor roșii”.

Astfel, gruparea din orașul de la poalele Feleacului a decis să scoată la vânzare măști faciale de protecție cu însemnele clubului ce are o tradiție de un secol, fiind un simbol al Ardealului. Fanii își pot achiziționa aceste măști chiar de pe site-ul oficial al clubului, prețul unei astfel de măști personalizate fiind de 19 lei. Există și un model special, cu un mesaj parcă potrivit perioadei actuale. Inscripția „Never Give Up” (nu renunța niciodată) se încadrează perfect în vremurile pe care le trăim.

Totuși, nu „U” Cluj-Napoca este echipa care a dat tonul acestei idei în România, astfel de exemple având la Universitatea Craiova, în Liga 1, precum și la ASU Poli Timișoara, în Liga 2.

Modelul german a prins în România

Bayern Munchen este echipa care a născocit această idee, în fond una de marketing, o altă modalitate de promovare a imaginii clubului. Mai ales că purtarea măștilor a devenit deja o obișnuință, nu mai pare ceva ieșit din comun, ceva bizar. Desigur, în Germania marketingul funcționează la alți parametri, în numai 24 de ore fiind vândute peste 100.000 de măști.

Oficialii clubului bavarez au anunțat însă că toți banii obținuți din vânzarea măștilor de protecție vor fi donați spitalelor. O sumă deloc de neglijat, dacă ne gândim că prețurile unei măști cu însemnele liderului din Bundesliga variau între 6 şi 18 euro, în funcţie de model, iar la un calcul simplu rezultă suma de peste un milion de euro strânsă în doar 24 de ore.

Este posibil ca și alte echipe de fotbal din România să iasă pe piață cu modele de măști personalizate și cu siguranță că în aceste condiții vor fi destul fani care vor achiziționa noul accesoriu, la fel cum o făceau cu fulare, eșarfe sau tricouri.

Urmăriți Impact.ro și pe