Cum ești păcălit, fără să îți dai seama, în supermarket. Mulți români au pățit-o, capcanele ascunse de la raft

Anca Manolica 28.11.2022, 16:15
Cum ești păcălit, fără să îți dai seama, în supermarket. Mulți români au pățit-o, capcanele ascunse de la raft

Odată cu apropierea sărbătorilor, este bine cunoscut faptul că românii au tendința de a cumpăra mai multe decât de obicei. Fie că vorbim de preparatele pe care le pun pe masa de Crăciun, fie că vorbim de cadourile pentru cei dragi, cert este că în această perioadă cu toții umplem coșurile de cumpărături. Iată cum poți să fii păcălit de lanțurile de magazine cu așa-zisele oferte de Sărbători.

Capcanele ascunse ale ofertelor de Sărbători

În această perioadă, marile lanțuri de magazine se întrec în cele mai de „nerefuzat” oferte de Crăciun. În condițiile în care prețurile au crescut foarte mult la absolut toate produsele, astfel de reduceri am spune că sunt bine-venite.

Fie că vorbim despre produse alimentare de bază, cum ar fi carnea, uleiul, zahărul, făina, sau despre cele  de strictă necesitate, precum detergentul sau hârtia igienică, supermarketurile și hipermarketurile abundă în oferte. Unele reale, altele care sigur reușesc să îi păcălească pe mulți. De asemenea, lanțurile de magazine mizează și pe aglomerație, neatenție și graba clienților.

În rândurile de mai jos vom exemplifica doar câteva dintre capcanele în care poți cădea foarte ușor.

Cum poți fi păcălit fără să îți dai seama

Panourile mari, viu colorate în roșu, galben sau portocaliu, semnul % par a indica o ofertă de neratat. De obicei, însă, vom găsi produse similare la prețuri mai mici sau, în cel mai rău caz, în lipsa unei specificații (nume produs, cantitate etc.) semnul % nu nu semnifică nimic, iar produsele respective nu au fost supuse niciunei reduceri de preț.

De asemenea, ofertele multipack vor părea de multe ori avantajoase în primă fază (prețul reieșit pe produs fiind mai mic), dar, la un calcul mai amănunțit, nu este așa. În primul rînd, cumpărând un multipack vei cheltui mai mult. De asemenea, în cazul produselor alimentare, termenul de valabilitate este mai redus, deci riști să expire cel de-al doilea, al treilea produs cumpărat.

Cantitatea te poate păcăli

O altă practică legată de cantitate le vizează pe cele mai mari. De regulă, atuncicând cumperi cantități mari dintr-un produs, prețul aplicat pe kilogram sau pe litru ar trebui să scadă, dar acest lucru nu se aplică peste tot.

Cum ești păcălit fără să îți dai seama în supermarket
Cum ești păcălit fără să îți dai seama în supermarket

Se poate întâmpla în unele cazuri ca, dacă iei o pungă de detergent de 5 kilograme, să plătești mai mult decât dacă achiziționezi cinci pungi de un kilogram la fel. Așadar, este important să verifici atât prețul pe pachet, cât și cel pe kilogram sau pe litru.

Citește și: Avertisment pentru românii care urmăresc reducerile online. Cum pot fi păcăliți. E o nouă metodă de fraudă online

Black Friday există și în supermarketuri în anumite perioade, astfel că ofertele vor părea de nerefuzat. Însă, prețul „redus” poate fi chiar mai mare decât prețul practicat tot anul de supermarket pentru produsul respectiv.

O altă tactică a marilor magazine este la stocurile limitate din anumite produse alimentare, de regulă la carnea gata ambalată. De exemplu, unele bucăți de carne la casolete pot avea prețul redus pe kilogram, altele prețul întreg, dar ele sunt puse în același loc pe raft. Mulți clienți nu stau să mai verifice prețul trecut pe produs și pun în coș ce le cade în mână.

De asemenea, o altă practică este aceea de a poziționa mărfurile pe cale să expire în față, pe rafturi, iar cele cu data de expirare mai îndepărtată în spate. De aceea, este important să verificăm mereu termenul de valabilitate, pentru a nu ne trezi că achiziționăm un aliment care nu va mai putea fi consumat peste câteva zile.

Dezvăluiri inedite despre bani și propuneri indecente!
Urmăriți Impact.ro și pe
Anca Manolica
Nume: Anca MANOLICĂ Studii: Marketing și Comunicare în Afaceri, ASE București Experiență profesională: Mi-am început activitatea profesională în marketing și comunicare în sport...