Cum arată noua mașină Lada, produsă de ruși după sancțiuni. Nu are airbag-uri, dar costă o avere

Andra Daoud 25.09.2022, 10:14
Cum arată noua mașină Lada, produsă de ruși după sancțiuni. Nu are airbag-uri, dar costă o avere

Rușii nu au renunțat la celebra mașină Lada și au scos pe piață un model nou. După sacțiunile impuse de occident, noua mașină a fost lansată pe piață fără o serie de dotări elementare, pe care le au de obicei toate mașinile noi. Cât costă noua Lada, deși nu are airbag-uri și nici sistem ABS. Prețul este de cinci ori mai mare decât al modelului precedent.

Rușii au scos pe piață un nou model de Lada, fără airbag-uri

Producătorul AutoVaz a lansat un nou model de Lada, primul după sancțiunile impuse de occident. Lada Vesta este un model care nu are airbag-uri și nici sistem ABS, însă îi lipsesc și alte dotări tehnice pe care majoritatea mașinilor noi le au. Noua Lada Vesta are un motor de 1.6 litri, cutie de viteză manuală, în 5 trepte, iar prețul diferă de la oraș la oraș.

Mașina se vinde cu un preț care variază de la 33.000 la 43.000 de euro, în funcție de zonă, la cursul rublei. Spre comparație, modelul precedent de Lada, apărut pe piață în 2015, costa în jur de 8.000 de euro, dar beneficia de dotările clasice ale unei mașini occidentale. Modelul nou, pe lângă prețul de cinci ori mai mare, nu are dotările de siguranță elementare.

Cum arată noua mașină Lada, produsă de ruși după sancțiuni. Nu are airbag-uri, dar costă o avere 1
Noului model de Lada ii lipsesc o serie de dotari elementare

Producția mașinii Lada fusese oprită

Industria producătoare de mașini din Rusia a fost afectată serios de sancțiunile economice impuse de occident, după ce Vladimir Putin a pornit războiul din Ucraina. La uzina principală din Togliati, producția de autovehicule Lada a fost oprită mai bine de două luni, după declanșarea războiului.

Rușii trebuie să se descurce fără cele aproximativ 20% din componente care proveneau din străinătate și fără tehnologia celor de la Renault, care s-au retras de pe piața din Rusia ca urmare a izbucnirii războiului.

Rusia a fost nevoită să se adapteze, pentru a nu opri complet producția din domeniul auto, și a simplificat drastic normele de fabricație a mașinilor. Așa se face că a autorizat producția de mașini fără sistem ABS și fără airbag-uri, iar decizia a fost luată printr-un decret, la jumătatea lunii mai.

O altă funcție care poate dispărea de pe mașinile produse în Rusia este cea care blochează centura de siguranță în caz de accident. Același decret vine și cu o relaxare în ceea ce privește normele de poluare pe care trebuie să le respecte mașinile nou-construite, lucru care ar duce construcția de mașini din Rusia în urmă cu aproape 35 de ani, pe vremea URSS-ului, din punct de vedere al politicii de mediu.

Urmăriți Impact.ro și pe