Cum arată concurența fraților Dedeman. Sunt tot români și au pornit de la o afacere de familie

Raluca Juncu 10.08.2020, 19:50
Cum arată concurența fraților Dedeman. Sunt tot români și au pornit de la o afacere de familie

Dragoș și Adrian Pavel conduc împreună Dedeman, cel mai mare business antreprenorial din România, cu o cifră de afaceri de 8,3 miliarde de euro, în 2019, în creștere cu 15% față de anul precedent.

O companie de bricolaj din Constanța și-a majorat afacerile

Frații Pavel au reușit să intre în șaselea an consecutiv de creșteri ale afacerilor, Dedeman fiind lider detașat al pieței de bricolaj. Prezența lor a devenit puternică nu doar în România, ci și la nivel regional. Potrivit raportului Brand Finance, Dedeman este cel mai valoros band deținut de acționari români.

Dar, pe lângă cifrele care se află an de an în continuă creștere, Dedeman a impulsionat semnificativ piața de materiale de construcții din România, făcând loc pentru alți competitori, mai mici comparativ cu businessul din Bacău, dar din ce în ce mai puternici în restul de jumătate din piața locală care nu este dominată de Dedeman.

Unul dintre aceștia este Max SRL, o rețea de magazine de materiale de construcții din localitate Murfatlar, din județul Constanța, care și-a majorat afacerile cu 30-35% în primul semestru al acestui an. Compania condusă de familia Dumitru a raportat în 2019 o cifră de afaceri de 75 de milioane de lei, în timp ce profitul net a urcat la 4,2 milioane de lei. Printre obiectivele companiei conduse de familia Dumitru se numără și extinderea din punct de vedere logistic.

„Primul semestru din 2020, în ciuda pan­demiei şi a re­stric­ţiilor, a fost unul peste aşteptările noastre, având o creş­tere de aproximativ 30-35% faţă de semestrul 1 din 2019, direcţia consumatorului final fiind, în acest an, către reno­va­rea şi redecorarea locuinţei, deoarece nu a mai putut cheltui banii în concedii sau în alte domenii – shop­ping, HoReCa“, a declarat pentru ZF Cătălin Dumitru, unul dintre acţionarii Max SRL.

Piața de bricolaj din România era estimată, în 2019 la aproximativ 4 miliarde de euro, cu potențial de cunoaștere a unor creșteri semnificative în anii următori, spuneau anul trecut reprezentanții retailerului Leroy Merlin.

Urmăriți Impact.ro și pe