Compania aeriană cu cele mai multe întârzieri pe Aeroportul Otopeni. Blue Air este pe locul 3

Andra Daoud 04.08.2022, 20:49
Compania aeriană cu cele mai multe întârzieri pe Aeroportul Otopeni. Blue Air este pe locul 3

816 curse aeriene operate de Aeroportul Internațional Henri Coandă au avut întârzieri în ultima săptămână. Nunărul este însă mai mic decât cel al curselor întârziate în săptămâna precedentă. La ce companie aeriană s-au înregistrat cele mai multe decalări ale zborurilor și câte curse aeriene au fost anulate complet în intervalul menționat.

Ce companie aeriană a avut cele mai multe curse întârziate

Problema zborurilor întârziate sau anulate persistă de câteva luni bune, iar situația nu pare să se remedieze prea curând. În intervalul 28 iulie – 3 august, pe Aeroportul Internațional Henri Coandă din București, 816 zboruri (aterizări și decolări) au avut întârzieri mai mari de 30 de minute. Numărul este cu 7 mai mic decât cu o săptămână înainte, potrivit Companiei Naționale Aeroporturi București.

„Numărul întârzierilor corespunde, în general, cotei de piață a companiilor aeriene pe AIHCB, astfel încât cele mai multe zboruri întârziate s-au înregistrat la Wizz Air (235 de zboruri), Tarom (136 de zboruri), Blue Air (133 de zboruri) și Ryan Air (114).”, transmite instituția.

În același interval de o săptămână, 23 de zboruri au fost anulate de către companiile aeriene care le operau. În săptămâna 28 iulie – 3 august, pe Aeroportul Internațional Henri Coandă din București au fost operate în total 2.351 de zboruri (2147 regulate și 95 neregulate).

Compania aeriana cu cele mai multe intarzieri pe Aeroportul Otopeni. Blue Air este pe locul 3
Compania Wizz Air a avut cele mai multe zboruri intarziate in ultima saptamana

Ce trebuie să știi dacă ți-a fost anulat zborul

Un zbor care are întârziere este un scenariu mai optimist decât un zbor anulat. În cel din urmă caz, putem vorbi despre planuri ruinate, vacanțe sau activități profesionale anulate și bătaie de cap pentru a obține despăgubiri de la compania aeriană. Clienții liniilor aeriene trebuie să știe ce drepturi au, în cazul în care compania cu care urmau să zboare a anulat cursa.

„Anularea zborului este un eveniment în care o companie aeriană nu operează deloc un anumit zbor. Spre deosebire de întârzierea zborului, ceea ce înseamnă că zborul este operat sub același număr de zbor în afara orei programate anterior, zborul anulat va fi operat ulterior sub un număr de zbor diferit sau nu va fi operat deloc.

Vă rugăm să rețineți că, în cazul anulării zborului, conform EC261 / 2004, pasagerii au dreptul la asistență. Aceasta înseamnă că, dacă sunteți blocat pe aeroport mai mult de 2 ore, compania aeriană care operează trebuie să ofere mijloace de comunicare (2 SMS sau 2 e-mailuri), mese gratuite, băuturi gratuite și, dacă anularea vă afectează odihna de noapte, cazare gratuita la hotel”, potrivit troubleflight.ro.

Urmăriți Impact.ro și pe