Coadă uriașă pentru intrarea pe Dunăre. Unele nave așteaptă și peste o lună

Ioana Bucur 11.08.2022, 17:26
Coadă uriașă pentru intrarea pe Dunăre. Unele nave așteaptă și peste o lună

Situație fără precedent. În jur de o sută de nave au format o coadă uriașă la intrarea pe Dunăre, în apropiere de bara Sulina. Unele așteaptă de peste o lună să ajungă în porturile fluviale pentru a prelua produse pentru alte țări. Directorul Căpităniei Zonale Tulcea a oferit detalii despre modul în care se stabilește ce vase au prioritate la intrarea pe canalul Sulina.

Coadă la intrarea pe Dunăre

În jur de o sută de nave așteaptă, unele de mai bine de o lună, în apropiere de bara Sulina, să primească acces în Dunărea maritimă pentru a ajunge în porturile fluviale de unde să preia produse pentru alte țări.

Căpitanul șef Dan Ichim a declarat că timpul cel mai mare de așteptare este de 64 de zile. Acesta a dezvăluit că este vorba despre 96 de nave care vor să intre pe canalul Sulina și alte 14 care urmează să ajungă pe canalul Bîstroe.

„Cel mai mare timp de aşteptare pentru o navă în apele româneşti ale Mării Negre pentru a intra pe Dunărea maritimă este de 64 de zile.

Nu toate navele care aşteaptă în rada Sulina au contracte pentru a ajunge în porturile dunărene. Sunt multe care aşteaptă o comandă în sensul acesta. Cele care sunt contractate aşteaptă maximum 10 zile”, a precizat Ichim pentru Agerpres.

Coadă uriașă pentru intrarea pe Dunăre. Unele nave așteaptă și peste o lună

Ce nave au prioritate

Potrivit acestuia, prioritatea la intrarea pe canalul Sulina se acordă navelor care au la bord mărfuri perisabile, produse petroliere și celor care transportă ajutoare umanitare.

„La nivelul dispeceratului central al Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos din Galaţi funcţionează un comandament care stabileşte ordinea de intrare a navelor din mare în Dunăre. La acest comandament sunt trimise solicitările pentru o navă sau alta ale încărcătorilor şi descărcătorilor de nave din porturi, în funcţie de marfa pe care o au în port şi de disponibilităţile de a o încărca sau descărca, în ideea de a fluidiza traficul şi de a reduce timpii de aşteptare.

Gândiţi-vă ce ar însemna o navă care nu are marfa pregătită să stea să ocupe dana, să ocupe locul de ancoraj în ideea că îi va sosi marfa într-un timp care nu se cunoaşte”, a menţionat directorul Căpităniei Zonale Tulcea.

Ichim a punctat că, în acest moment, capacitatea de operare a porturilor dunărene este limitată.

„Degeaba introducem multe nave, dacă nu pot fi încărcate decât foarte puţine, din cauza posibilităţilor limitate ale porturilor de a încărca sau descărca produse. Dacă am fi dat curs tuturor solicitărilor primite, Dunărea s-ar fi blocat şi nu s-ar fi putut trece printre nave”, a precizat Dan Ichim.

Urmăriți Impact.ro și pe
Ioana Bucur
Fac parte din grupul curajoșilor care au decis să rămână în România și sunt dovada vie a faptului că destinul găsește mereu o cale de a ne  aduce pe drumul ce ne-a fost ales. Mă...