Coadă la Dacia ca pe vremea lui Ceaușescu. Cine e de vină, se stă și șase luni după o mașină

Nicu Stan 25.10.2021, 17:47
Coadă la Dacia ca pe vremea lui Ceaușescu. Cine e de vină, se stă și șase luni după o mașină

Se formează cozi la Dacia mai ceva ca pe timpul lui Nicolae Ceaușescu. Timpul de așteptare este luni de zile pentru o mașină ieșită pe poarta constructorului auto de la Pitești. Ce se întâmplă, de fapt, de ce această mare așteptare pentru autoturismele autohtone?

Timpul de livrare al unui autovehicul nou de la Dacia a crescut și cu șase luni. Fabrica, luată cu asalt de clienții dornici

Timpul de așteptare pentru o mașină de la Dacia poate ajunge la câteva luni în această perioadă, astfel că la poarta fabricii din Mioveni se formează cozi uriașe de clienți.

Criza de cipuri afectează tot mai puternic industria auto, iar uzinele de la PItește nu fac nici ele excepție. Chiar dacă se încearcă să găsească soluții, inclusiv prin livrarea unor modele fără toate accesoriile, compania nu poate face față cererii în prezent.

Cei care vor sa cumpere Dacia Sandero trebuie sa astepte 6 luni
Cei care vor sa cumpere Dacia Sandero trebuie sa astepte 6 luni

Dacia Sandero, 6 luni timp de așteptare

De asemenea, s-a ajuns ca timpul de așteptare pentru un automobil Dacia Sandero, un model low-cost popular în Europa, să fie și de șase luni, conform directorului financiar al Renault, Clotlide Delbos, citată de Reuters.

În plus, Clotlide Delbos a spus că sfârșitul lunii septembrie, carnetul de comenzi al grupului francez Renault a atins cel mai ridicat nivel din ultimii 15 ani, fiind egal cu vânzările pentru 2,8 luni.

Renault va construi jumătate de milion de mașini mai puține

Astfel, grupul francez Renault a informat că pentru tot anul, se aşteaptă o pierdere de producţie de circa 500.000 vehicule din cauza crizei globale a semiconductorilor.

În plus, criza de cipuri a determinat constructorii auto din întreaga lume să reducă şi chiar să suspende producţia, ceea ce a dus la creșterea preţului la mașini.

Dacia a oprit producția din cauza lipsei de cipuri

Uzina Dacia a fost nevoită și ea să oprească producția pentru circa o lună de zile de la începutul anului, înregistrând astfel pierderi de câteva sute de milioane de euro.

De asemenea, oficialii Renault se așteaptă ca lipsa de semiconductori să se mai diminueze până la sfârșitul anului, odată cu încheierea carantinei în Malaezia, care este un important centru global pentru producţia de astfel de cipuri.

Semiconductorii vor pune probleme constructorilor auto și anul viitor

De asemenea, experții avertizează însă că este de așteptat ca livrările de semiconductori să rămână reduse și o bună parte a anului 2022, scrie Agerpres.

Cipurile sunt folosite pentru multe dintre componentele unui automobil, începând cu senzori de frână și terminând cu sistemele de entertainment.

Duster și Sandero, livrate fără închidere centralizată din lipsă de cipuri?

Nu în ultimul rând, publicația franceză L’Argus scrie că Dacia ar putea livra modelul Duster și Sandero fără închidere centralizată, cel puțin pentru piața din Franța.

Astfel, sistemul de închidere centralizată ar urma să fie montat ulterior, pe măsură ce semiconductorii vor fi furnizați.