Se formează cozi la Dacia mai ceva ca pe timpul lui Nicolae Ceaușescu. Timpul de așteptare este luni de zile pentru o mașină ieșită pe poarta constructorului auto de la Pitești. Ce se întâmplă, de fapt, de ce această mare așteptare pentru autoturismele autohtone?
Timpul de așteptare pentru o mașină de la Dacia poate ajunge la câteva luni în această perioadă, astfel că la poarta fabricii din Mioveni se formează cozi uriașe de clienți.
Criza de cipuri afectează tot mai puternic industria auto, iar uzinele de la PItește nu fac nici ele excepție. Chiar dacă se încearcă să găsească soluții, inclusiv prin livrarea unor modele fără toate accesoriile, compania nu poate face față cererii în prezent.
De asemenea, s-a ajuns ca timpul de așteptare pentru un automobil Dacia Sandero, un model low-cost popular în Europa, să fie și de șase luni, conform directorului financiar al Renault, Clotlide Delbos, citată de Reuters.
În plus, Clotlide Delbos a spus că sfârșitul lunii septembrie, carnetul de comenzi al grupului francez Renault a atins cel mai ridicat nivel din ultimii 15 ani, fiind egal cu vânzările pentru 2,8 luni.
Astfel, grupul francez Renault a informat că pentru tot anul, se aşteaptă o pierdere de producţie de circa 500.000 vehicule din cauza crizei globale a semiconductorilor.
În plus, criza de cipuri a determinat constructorii auto din întreaga lume să reducă şi chiar să suspende producţia, ceea ce a dus la creșterea preţului la mașini.
Uzina Dacia a fost nevoită și ea să oprească producția pentru circa o lună de zile de la începutul anului, înregistrând astfel pierderi de câteva sute de milioane de euro.
De asemenea, oficialii Renault se așteaptă ca lipsa de semiconductori să se mai diminueze până la sfârșitul anului, odată cu încheierea carantinei în Malaezia, care este un important centru global pentru producţia de astfel de cipuri.
De asemenea, experții avertizează însă că este de așteptat ca livrările de semiconductori să rămână reduse și o bună parte a anului 2022, scrie Agerpres.
Cipurile sunt folosite pentru multe dintre componentele unui automobil, începând cu senzori de frână și terminând cu sistemele de entertainment.
Nu în ultimul rând, publicația franceză L’Argus scrie că Dacia ar putea livra modelul Duster și Sandero fără închidere centralizată, cel puțin pentru piața din Franța.
Astfel, sistemul de închidere centralizată ar urma să fie montat ulterior, pe măsură ce semiconductorii vor fi furnizați.