Cine se bate pentru realizarea celui mai greu segment din autostrada Pitești-Sibiu. Au de făcut 7 tuneluri în 31 de kilometri

Stan Filon 17.02.2021, 08:44
Cine se bate pentru realizarea celui mai greu segment din autostrada Pitești-Sibiu. Au de făcut 7 tuneluri în 31 de kilometri

Este bătaie mare pe secțiunea 2 din Autostrada A1 Sibiu-Pitești! Nu mai puțin de 11 oferte au fost primite pentru segmentul de doar 31 de kilometri de autostradă, care însă este unul destul de dificil. Câștigătorul licitației va trebui să construiască în cei 31 de kilometri nu mai puțin de 7 tuneluri, 27 de viaducte, 22 de poduri, un ecoduct și câteva sute de lucrări de consolidare și susținere versanți.

11 constructori se bat pentru cel mai greu segment din autostrada Pitești-Sibiu

Contractul de un miliard de euro oferit de statul român a atras 11 firme și asocieri de constructori din Europa, China și Turcia pentru construcția Secțiunii 2 Boița – Cornetu, parte din autostrada A1 Sibiu – Pitești. Cinci asocieri din Turcia, o asociere Chinezo-Turcă, o asociere Chinezo-Română, dar și mai multe firme din Italia, Spania sau Grecia se numără printre cei care vor să construiască segmentul respectiv de autostradă.

Contractul „Proiectare si Executie “Autostrada Sibiu – Pitesti, Sectiunea 2:Boita – Cornetu”, o secțiune din A1 de circa 31,33 km lungime, a fost scos la licitație în decembrie 2020. Valoare estimată a contractului scos la licitație este între 4.635.473.646,00 RON fără TVA și 5.268.944.216,10 RON fără TVA.

11 constructori se bat pentru cel mai greu segment din autostrada Pitești-Sibiu
11 constructori se bat pentru cel mai greu segment din autostrada Pitești-Sibiu

Cât durează construcția segmentului respectiv de autostradă

Contractul are un termen de 24 luni pentru perioada de proiectare, 64 luni pentru perioada de execuție și cel puțin 60 luni pentru perioada de garanție a lucrărilor.

Până la termenul limită de depunere au depus candidaturi următorii ofertanți, a anunțat marți Compania de Drumuri:

1. ASOCIEREA AKTOR S.A. – RIZZANI DE ECCHER SpA (Grecia – Italia)

2. ASTALDI SPA (Italia)

3. ASOCIEREA CHINA COMMUNICATIONS CONSTRUCTION COMPANY LTD. – DRUM ASFALT SRL – DIMEX-2000 COMPANY S.R.L (China – Romania – Romania)

4. IMPRESA PIZZAROTTI & CSpA (Italia)

5. KOLIN INSAAT TURIZM SANAYI VE TICARET ANONIM SIRKETI (Turcia)

6. ASOCIEREA MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. – GÜLERMAK AĞIR SANAYI İNŞAAT VE TAAHHÜT A.Ş. – YAPI MERKEZI İNŞAAT VE SANAYI A.Ş. – OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. – – (Turcia)

7. ASOCIEREA MAPA INSAAT VE TICARET A.S. – CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. (Turcia)

8. ASOCIEREA REC ULUSLARARASI İNŞAAT YATIRIM SANAYİ VE TİCARET ANONİM ŞİRKETİ – ONUR TAAHHUT TAŞIMACILIK INŞAAT TICARET VE SANAYI A.Ş. (Turcia)

9. ASOCIEREA SINOHYDRO CORPORATION LIMITED – POWER CONSTRUCTION CORPORATION OF CHINA LTD – POWERCHINA ROADBRIDGE GROUP CO. LTD – OZGUN INSAAT TAAHHUT SANAYI VE TICARET LIMITED SIRKETI (China – Turcia)

10. ASOCIEREA STRABAG SRL – ACCIONA CONSTRUCCION SA (Romania -Spania)

11. ASOCIEREA TEKFEN INSAAT VE TICARET A.S. – DOGUS INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia)

Urmăriți Impact.ro și pe
Stan Filon
Mi-am dorit întotdeauna ca articolele mele să schimbe lucrurile în bine, fie că am scris despre corupția din România  sau am prezentat poveștile de viață ale unor oameni obișnuiți. Îmi...