Cine deține Farmacia Tei. Brandul care a cucerit Bucureștiul se tot extinde

Ileana Mlădinoiu 20.09.2020, 16:22
Cine deține Farmacia Tei. Brandul care a cucerit Bucureștiul se tot extinde

Toată lumea se întreabă în ultima perioadă cine deține Farmacia Tei. În România, ca de altfel în oricare altă țară, ca să devii antreprenor de succes, nu este o sarcină ușoară, pentru că sunt necesare anumite calități. Unele țin de personalitatea ta, altele se dezvoltă în timp.
Marius Ghenea a enumerat în cartea care se numește “Antreprenoriat” (prima carte de acest gen) câteva atribute de bază ale unui antreprenor: viziunea, inteligența, creativitatea, cunoașterea domeniului de activitate, perseverența și determinarea, responsabilitatea, charisma, capacitatea de a lua decizii rapide, de a găsi cele mai bune soluții, pasiunea pentru afacere, încrederea în sine și în oamenii cu care vei lucra, etica personală etc.

Credem că măcar o parte din calitățile înșiruite mai sus le are și Roxana Maftei, general manager Farmacia Tei, un nume predestinat parcă să aducă liniștea celor care aleg să cumpere de la această farmacie, cu gândul la prețurile mici, comparativ cu alți retaileri farmaceutici.

Roxana Maftei, una dintre dintre cele mai puternice femei din bussines, fondatoarea Farmaciei Tei, brandul care a cucerit Bucureștiul

Într-un interviu din nr. 59 al revistei NewMoney, Roxana Maftei spunea: “Nu sunt farmacistă, sunt buyer, am studiat Management-Marketing. Iar lucrul care îmi place cel mai mult este să fac achiziții”, ca să explicăm și termenul de buyer/cumpărător. Așa a început povestea rețelei de șase farmacii, cât numără în prezent: cu o achiziție.  De la preluarea afacerii de cartier (Tei), era în 1998, când Roxana Maftei avea doar 25 de ani, rețeta succesului, unică în piața locală a retail-ului farmaceutic prin diversitatea gamei, prin foarte multele produse listate în spații asemănătoare cu ale supermarketurilor, la care se adaugă prețurile cu un adaos mic la produsele de bază, au transformat Farmacia Tei într-un fenomen.

Chiar „un fel de legendă urbană“, cum o numește Alina Anghel – consultant în industria de branding și proprietară a The Basics Agency –, „despre care se știe de mai bine de un deceniu că are prețuri mici, incomparabile cu cele din alte locații, și unde se stă la coadă ca la pâine caldă“. Între 2003-2004, RoxanaMaftei, împreună cu fratele său Cătălin Maftei, au pus bazele unei farmacii naturiste de tip plafar, cu vânzări online. Peste 10 ani avea să devină punct de reper în industria farmaceutică. Femeia de afaceri Roxana Maftei a deschis farmacia online in 2009 si datorită succesului de care s-a bucurat portofoliul Farmaciei Tei conține peste 35.000 de produse, iar magazinul Bebe Tei a ajuns să aibă peste 50.000 de produse listate.

Roxana Maftei, fondatoarea si detinatoarea brandului Farmacia Tei
Roxana Maftei, fondatoarea si detinatoarea brandului Farmacia Tei

Vânzările totale se bazează numai pe şase farmacii, iar în ultimul deceniu încasările au crescut de 18 ori

De la o singură farmacie deschisă de antreprenoarea Roxana Maftei în Bucureşti, în 1992, în prezent a ajuns pe locul al cincilea în retailul farmaceutic cu şase locaţii, care au generat afaceri de 600 milioane lei în 2019, în creştere cu 33% faţă de 2018. Începând din 2016, Farmacia Tei și-a extins punctele de lucru. „Extinderea cu un punct de lucru aduce mult la business şi mai este şi creşterea vânzărilor la medicamentele scumpe, cele din programul cost volum rezultat, segment care a crescut piaţa de medicamente în total. S-au cumpărat suplimente alimentare, dermato-cosmetice“, a spus Roxana Maftei, fondator şi acţionar al Farmaciei Tei, pentru wall-street.

O altă farmacie a fost deschisă în cartierul Rahova din Capitală, în august 2019, pe 1.900 de metri pătraţi, o investiţie de 4 milioane de euro şi un raion Bebe Tei, conform zf.ro. Mai mult decât atât, brandul Farmacia Tei a depășit granițele Bucureștiului, prin deschiderea unei unițăți în centrul comercial Vivo din Constanța. În prezent, sunt şase unităţi Farmacia Tei, dintre care cinci se găsesc în Capitală.  Ambiția și perseverența managerului Farmaciei Tei o determină să deschidă magazine noi.

S-a aflat, pe surse, că este în negocieri pentru un spaţiu şi în sectorul 1 din Capitală și că se negociază şi pentru deschidera unor puncte de lucru în Iaşi, Galaţi, Brăila şi Braşov. După cum se știe din Farmacia Tei s-a desprins businessul Bebe Tei, primul supermarket cu articole pentru copii, deschis în zona de vest a Capitalei în 2013. Împreună cu Irina Ciubotaru, ce conduce Bebe Tei de la Sun Plaza, cele două antreprenoare au ajuns la afaceri totale de 156 de milioane de euro anul trecut, faţă de 100 de milioane de euro anul anterior.

Urmăriți Impact.ro și pe