SPECIAL

Christian von Albrichsfeld, Head of Country Continental Romania: Compania a demarat „Proiectul Strategic al Managementulului Semiconductorilor” pentru asigurarea unei linii de aprovizionare sigură

Bogdan Bârliga 27.01.2022, 17:10
Christian von Albrichsfeld, Head of Country Continental Romania: Compania a demarat „Proiectul Strategic al Managementulului Semiconductorilor” pentru asigurarea unei linii de aprovizionare sigură

Industria auto la nivel global a fost puternic afectată în ultimii doi ani de pandemia de Covid-19 și de criza generată de lipsa componentelor.

Și activitatea producătorilor din domeniul auto prezenți în România a fost puternic perturbată și din acest motiv impact.ro a demarat un proiect jurnalistic prin care încercăm să aflăm direct de la companii cum au gestionat problemele cauzate de criza sanitară și de cea a componentelor.

Seria de interviuri dedicate industriei auto de www.impact.ro

Acest proiect jurnalistic include o serie de interviuri realizate cu reprezentanții celor mai mari companii din domeniul auto prezente în România.

Am încercat să aflăm de la aceștia cum au trecut peste problemele generate de pandemia de Covid-19, cum au făcut față crizei generate de lipsa componentelor, ce planuri au pentru acest an și ce noi produse se pregătesc să lanseze.

Am stat de vorbă cu Christian von Albrichsfeld, Head of Country Continental Romania, ca să aflăm cum a trecut cum a trecut compania peste perioadele dificile de anul trecut, care sunt planurile de viitor pentru țara noastră ș ce noi tehnologii vor fi lansate.

Continental în România

Grupul german Continental are aproximativ 240.000 de angajaţi în 59 de țări și este prezent în România din anul 1999.

Compania a investit până acum pe plan local peste 2 miliarde de euro și are şapte unităţi de producţie şi patru centre de inginerie.

În România grupul Continental are peste 20.000 de angajați și o treime dintre aceștia sunt ingineri și informaticieni.

Trebuie să mai menționam că în 2021 grupul Continental a sărbătorit 150 de ani de la înființare.

Continental România a continuat și anul trecut investițiile în personal, tehnologie, facilități și echipamente

impact.ro: Cum a fost anul 2021 pentru Continental în România ținând cont de contextul dificil prin care a trecut industria auto la nivel global?

Christian von Albrichsfeld: Asemenea anilor anteriori, 2021 reprezintă un an în care compania noastră a continuat să investească în personal, tehnologie, facilități și echipamente care contribuie din plin la dezvoltarea unei mobilități curate a viitorului. Acesta a adăugat o pagină nouă anului 2020, în care Continental anunța că a investit în România aproximativ 150 de milioane de euro din totalul de circa 2 miliarde de euro investite în activitățile sale din România în perioada 1999-2020 și a continuat să crească anual cu o medie de 1000 de angajați, din care peste o treime reprezentată de ingineri și informaticieni.

Vom reveni cu datele aferente anului trecut în luna martie 2022. Până atunci, putem aminti că 2021 a debutat cu achiziționarea de către ContiTech Timișoara a unei noi clădiri care include hala de producție și birouri aflate în Parcul Industrial Freidorf Timișoara, a adus un licăr spre un nou început odată cu înființarea și dotarea a două centre publice de vaccinare anti-Covid la Sibiu și Timișoara, a însemnat punerea în funcțiune a unui nou sistem de oxidare termică regenerativă la Continental Anvelope Timișoara, a fost doldora de proiecte tehnologice și provocări noi cărora datorită muncii depuse de către echipa noastră profesionistă și a culturii noastre organizaționale le-am făcut față uneori mai dificil, alteori mai facil, a adăugat acestora cunoștințe noi prin programe de formare continuă (interne, externe și numeroase cursuri de management cofinanțate din fonduri europene), a întărit parteneriate strategice și de lungă durată cu instituțiile de învățământ universitar, pre-universitar și profesional, a sprijinit continuu prin acțiuni de responsabilitate socială comunitățile în care compania este prezentă, a aniversat 150 de ani de la înființarea corporației la nivel global, și a comunicat la finalul anului o investiție de 8 milioane de euro la sediul său din Iași pentru extinderea zonei laboratoarelor de testare pentru produsele dezvoltate aici în departamentul Vehicle Dynamics și construirea unei parcări supraterane.

Noi angajări plănuite de Continental în 2022

Pentru 2022 plănuim să continuăm strategia din anii precedenți: să creștem echipa Continental după modelul anterior care a numărat anual aproximativ 1000 de angajați noi în toate locațiile noastre din țară, să le asigurăm acestora condiții de lucru flexibile și atractive în spații de lucru moderne care să le stimuleze creativitatea și ingeniozitatea, să mergem înainte cu continuarea, precum și atragerea de noi competențe, proiecte, investiții, tehnologii care să contribuie semnificativ din centrele noastre de R&D și producție la ceea ce înseamnă autonomous driving, connectivity, user experience, safety and motion, smart mobility and industry 4.0.

impact.ro: În contextul global al lipsei de componente cum s-a descurcat compania anul trecut în cazul livrărilor pe plan local și în UE?

Christian von Albrichsfeld: România a fost și este afectată de această criză a semiconductorilor. Iar industria automotive este una dintre sectoarele grav vizate de lipsa acestor componente. Prioritatea noastră imediată este să abordăm problema actuală a deficitului de semiconductori pentru automobile, care ne afectează profund pe noi și pe clienții noștri. Având în vedere digitalizarea accelerată care duce la o nevoie tot mai ridicată pentru cipuri, se așteaptă ca această criză a semiconductorilor să continue pe tot parcursul anului 2022, ba chiar și mai departe.

Strategic Project Semiconductor Management

O abordare strategică pe termen lung este necesitatea de a aborda o piața și un mediu de aprovizionare semnificativ schimbate. Prin urmare, Continental Automotive a înființat „Proiectul Strategic al Managementulului Semiconductorilor” (“Strategic Project Semiconductor Management”) pentru a dezvolta strategii și procese eficiente și durabile prin care să asigure o aprovizionare sigură și competitivă de semiconductori.

Obiectivul proiectului este de a se asigura că, în viitor, Continental își poate asigura aprovizionarea și competitivitatea prin:

    • echilibrarea situației contractuale obligatorii dintre furnizori și clienți,
    • prin stabilirea unei comenzi și rezervări consistente pe termen lung a capacității de-a lungul întregului lanț de aprovizionare, inclusiv a unui sistem de avertizare timpurie,
    • Explorarea de noi modalități de comandă, aprovizionare și procesul complet al lanțului valoric,
    • Planificarea cererii de componente pentru 24 de luni într-o prognoză continuă și cinci ani pentru componente strategice
    • Ajustarea procesului de planificare pe baza unui lanț de instrumente foarte digitalizare.

Așadar, menționez că se iau în considerare o serie de elemente pentru a preveni o situație similară în viitor, de exemplu: o mai bună planificare a capacității de la client la furnizori, volume angajate, investiții suplimentare, flexibilitate sporită și poziție mai mare a stocurilor pentru a reacționa la schimbări. Cu toate acestea, anumite situații sunt în afara controlului nostru, cum ar fi o pandemie precum Covid-19 sau dezastre precum cutremurul din Japonia sau furtuna de gheață din Texas. Aceste evenimente au exacerbat și mai mult deficitul de semiconductori în curs, care a fost rezultatul unei redresări neașteptate a pieței după o perioadă de încetinire cauzată de pandemia de coronavirus.

impact.ro: Cea mai recentă investiție Continental din România a fost la Iași. Ce mai urmează?

Christian von Albrichsfeld: Pentru 2022 plănuim să continuăm strategia din anii precedenți: să creștem echipa Continental după modelul anterior care a numărat anual aproximativ 1000 de angajați noi în toate locațiile noastre din țară (Carei, Iași, Sibiu și Timișoara), să le asigurăm acestora condiții de lucru flexibile și atractive în spații de lucru moderne care să le stimuleze creativitatea și ingeniozitatea, să mergem înainte cu continuarea, precum și atragerea de noi competențe, proiecte, investiții, tehnologii care să contribuie semnificativ din centrele noastre de R&D și producție la ceea ce înseamnă autonomous driving, connectivity, user experience, safety and motion, smart mobility and industry 4.0.

impact.ro: Ce oferă Continental pe partea de electrificare pentru producătorii auto?

Christian von Albrichsfeld: Proiectele la care se lucrează în centrele de cercetare și dezvoltare presupun tehnologii care vizează nu doar megatrendurile industriei ci un întreg ecosistem de mobilitate sustenabilă. Implicarea, atât în zona de fabricare a produselor pentru vehicule electrice, precum și în cea de inginerie unde sunt concepute, dezvoltate, testate și validate asemenea tehnologii reprezintă o direcție importantă a viziunii companiei. Avantajul acestor tehnologii este dat și de întrebuințarea lor pentru toate conceptele de transmisie.

impact.ro: Continental a dezvoltă noi funcții pentru optimizarea airbagurilor. Ce este Allround Protection și cum contribuie specialiștii din România pentru dezvoltarea acestui sistem?

Christian von Albrichsfeld: „Cariera” airbagului în vehicul poate fi văzută prin faptul că primele sisteme controlau un singur airbag, în timp ce un ACU modern controlează până la 48 de circuite de aprindere. Pe viitor, este probabil ca acest număr să crească și mai mult. Performanța unui ACU variază în funcție de segment, vehicul și echipament, ceea ce înseamnă că astfel de unități electronice de control (ECU) sunt scalabile. Continental implementează acest lucru cu trei variante modulare ale unității sale de control airbag. În funcție de versiune, unitățile de comandă oferă funcții de bază pentru protecția împotriva impactului frontal și spate prin airbag-uri frontale și dispozitive de tensionare a centurii de siguranță până la funcții suplimentare pentru actualizări la distanță, securitate cibernetică și detectarea accidentelor chiar și în timpul procesului de încărcare a vehiculelor electrice.

În timp ce alte ECU se transformă în produse bazate pe software în reorganizarea arhitecturii E/E cu centralizare și câteva calculatoare performante, acest lucru nu se aplică unității de control al airbagurilor. ACU va continua să fie instalat în cel mai sigur loc al vehiculului pentru a garanta cele mai bune performanțe chiar și după cele mai grave accidente. În plus, cerințele pentru timpul de răspuns sunt atât de mari încât timpii de latență necesari pentru transmiterea între factorii de decizie și actuatori sunt realizați cel mai eficient într-un ACU dedicat.

Specialiști de la centrul de cercetare și dezvoltare din Timișoara implicați în acest proiect

Zeci de specialiști din centrul de cercetare și dezvoltare din Timișoara au fost implicați, în echipe internaționale, în dezvoltarea simulării algoritmului și investigațiile de îmbunătățire a performanței și calității acestuia.

Noile funcții ale „Allround Protection” dezvoltate de Continental includ aprinderea mai timpurie a airbagurilor pentru a putea intercepta în mod optim oamenii din interiorul mașinii. Un factor cheie pentru acest lucru este integrarea datelor pre-accident, care sunt furnizate nu numai de senzorii din jurul vehiculului, ci și de Occupant Safety Monitor, tehnologie care este în prezent în dezvoltare și oferă informații despre oameni și pozițiile lor în interiorul mașinii. Acest lucru permite declanșarea airbagului mai devreme și, de exemplu, îndreptarea spătarului scaunului cu 300 ms înainte de un accident frontal.

Pentru a putea controla nivelul de umplere al airbagului mai selectiv în funcție de poziția pasagerului, o supapă de control airbag este în curs de dezvoltare. Această nouă supapă are dinamica de a controla fluxul de gaz în airbag în doar câteva milisecunde. Acest lucru permite orificiilor de evacuare din airbag să devină mai mici, iar airbagul rămâne mai lung datorită controlului presiunii cu supapa de control airbag – cu duritatea potrivită pentru fiecare situație ivită și pentru a salva pasagerii. În viitor, este chiar de conceput ca airbagul să fie dezumflat exact în momentul impactului pasagerului, astfel încât efectul de revenire (aruncarea înapoi a pasagerului) să fie redus. Din punct de vedere tehnic, supapa este o capodoperă, deoarece controlează dinamic presiunea de 600 bari în interval de milisecunde și o face cu greutatea proprie în prezent sub 300 g.

impact.ro: Continental a dezvoltat noi display-uri cu tehnologie OLED dedicate industriei auto. Ce ne puteți spune despre noile ecrane și când le vom vedea pe o mașină?

Christian von Albrichsfeld: Corporația Continental a câștigat prima sa comandă majoră pentru afișaje de bord OLED într-un vehicul de producție de la un producător global de vehicule, cu o valoare totală a comenzii de aproximativ 1 miliard de euro. Multi-display-ul se întinde de la zona șoferului până la consola centrală și integrează două ecrane, care sunt legate optic în spatele unei suprafețe curbate de sticlă. Producția este programată să înceapă în 2023.

Continental a primit o comandă de un miliard de euro pentru ecrane cu tehnologie OLED. Producția începe din 2023

Tehnologia OLED, dezvoltată la nivel internațional, se autoiluminează, adică nu este necesară iluminarea din spate, spre deosebire de afișajele LCD convenționale, ceea ce are ca rezultat unități extrem de ușoare și plate și crește semnificativ libertatea de proiectare datorită dimensiunilor compacte. Tehnologia permite, de asemenea, forme mai complexe și instalarea curbată a afișajului. Rama subțire a ecranului completează pachetul vizual general.

Ecranul OLED impresionează și prin fundalul său negru strălucitor, care mărește contrastul și îmbunătățește lizibilitatea. În plus, LED-urile organice oferă o gamă foarte largă de culori, făcându-le baza ideală pentru conținut de înaltă calitate, ușor de utilizat. Datorită OLED-ului, contrastul și diversitatea culorilor sunt consistente pe un unghi de vizualizare foarte larg de aproape 180° fără pierderi, ceea ce face ca afișajul din consola centrală să fie deosebit de atractiv pentru pasageri.

În plus, datorită proprietății de auto-iluminare a LED-urilor, afișajul OLED este extrem de durabil și economisește energie. În loc de întreaga iluminare de fundal a ecranelor convenționale, tehnologia OLED luminează întotdeauna pixelii necesari pentru informațiile actuale relevante pentru interacțiunea om-mașină. Ca rezultat, soluția OLED consumă mult mai puțină energie decât un ecran LCD comparabil pentru conținutul tipic auto, reducând consumul de energie.

Urmăriți Impact.ro și pe
Tags:
Bogdan Bârliga
Este editorul coordonator al secției Auto de pe Impact.ro. A început să lucreze în presă din anul 2002 și a experimentat mai multe domenii de activitate ( politic, social, economic) până...