EXCLUSIV

Cele mai noi afaceri de pe Instagram. Care este rețeta succesului și cum poți cumpăra haine de brand la mâna a doua EXCLUSIV

Iulia Statie 22.02.2022, 11:09
Cele mai noi afaceri de pe Instagram. Care este rețeta succesului și cum poți cumpăra haine de brand la mâna a doua EXCLUSIV

Mulți români au decis să se orienteze către domenii inedite, folosindu-se de mediul online pentru a avea o afacere de succes. În acest mod au apărut magazinele tip second hand sau outlet de pe Instagram. Numeroase doamne și domnișoare au putut astfel să își cumpere piese de lux la un preț avantajos.

Hainele la mâna a doua, noua modă în 2022

Numeroși oameni încearcă să ducă un stil de viață cât mai sustenabil, reciclând hainele și preferând să ocrotează natura. Astfel, pe Instagram au luat naștere câteva afaceri care se ocupă cu vânzarea hainelor la mâna a doua. Multe piese de lux, vintage, au devenit accesibile publicului larg.

Andreea Camelia Rauca deține o astfel de afacere, de care se ocupă cu multă grijă. Aceasta ne-a oferit un interviu în exclusivitate pentru Impact.ro. Ea a vorbit despre cum găsește diverse articole vestimentare, dar și despre schimbările prin care au trecut românii.

Cum a început totul? Cum te-ai gândit la o astfel de afacere?

Andreea Rauca: Totul a început in perioada facultății. Am realizat că pasiunea mea e moda, deși eram studentă la o facultate cu profil financiar în Cluj-Napoca și nu aveam de gând să profesez în domeniul ales, respectiv contabilitate și informatică.  Afacerea a pornit din dorința de lucra înconjurată de haine de calitate, majoritatea create de designeri apreciați, respectiv “comori” pe care să le pot face accesibile tuturor.

Consideri ca românii se îndreaptă către un stil de viață mai sustenabil?

Andreea Rauca: Consider că românii au început să aprecieze calitatea unui bun, sustenabilitatea nu e încă 100% implementată în viața de zi cu zi. Totuși, sunt optimistă și cred că, din punct de vedere al ecologizării și reciclării, suntem pe drumul cel bun.

Care este rețeta succesului atunci când vine vorba despre o astfel de afacere?

Andreea Rauca: Nu cred că există neapărat o rețetă a succesului în afaceri, cred doar în devotament, ambiție și dorința de a evolua.

Ai avut probleme cu anumiți clienți?

Andreea Rauca: Iubesc să îmi văd clientele fericite. Nu există probleme și cred că, în final, fiecare nemulțumire are o soluție. Cea mai mare satisfacție e atunci când un client nemulțumit revine cu o nouă comandă.

Unde găsești hainele? Cât durează să cauți anumite piese perfecte?

Andreea Rauca: Majoritatea hainelor sunt cumpărate de la depozite SH, respectiv outlet. Îmi propun să valorific piesă cu piesă chiar dacă acest lucru presupune uneori recondiționarea hainelor. Articolele care nu corespund ajung să fie donate, în mare parte. Mă gândesc la un nou proiect sau o colaborare cu o fabrică care produce diverse din materile textile.

Cum găsești hainele de brand?

Andreea Rauca: În opinia mea, un brand este renumit pentru calitate, croi, tipar. E ușor să observi anumite materiale precum piele, cașmir, lână, mătase, bumbac. În aceeași măsură, atenția la detalii e ceea ce face diferența între articolele de designer și cele fast fashion.

Cele mai noi afaceri de pe Instagram. Care este rețeta succesului și cum poți cumpăra haine de brand la mâna a doua EXCLUSIV
Hainele de brand pot fi cumpărate la mâna a doua, la prețuri accesibile

Este o astfel de afacere de viitor?

Andreea Rauca: Tot ce ține de ecologizare și reciclare are viitor, fie că vorbim de România, Europa sau întreaga lume. Suntem conștienți de problemele actuale ce țin de poluare și consumerism. De exemplu, 10% din emisiile de gaze cu efect de seră sunt generate de producția de haine și încălțăminte, mai mult decât emisiile cumulate ale tuturor transporturilor aeriene și maritime.

Se poate trăi exclusiv din ea?

Andreea Rauca: Momentan afacerea mea este o societate cu un singur angajat full-time. Este o pasiune, așa că munca este ușoară și venitul contează, însă doar pe hârtie.

Cum ai reușit să atragi o comunitate întreagă pe Instagram?

Andreea Rauca: Suntem momentan o comunitate mică, crescută organic, în cea mai mare parte. Cred în publicitatea făcută bine și în fidelizarea clienților deja existenți.

Exista o piață largă cu privire la aceste afaceri pe Instagram. Cum poți să atragi atenția oamenilor, ținând cont că există alte persoane implicate în același domeniu?

Andreea Rauca: Clientul alege calitatea, bunul gust și profesionalismul.

La cât se ridica prețul unei piese și cât reprezintă câștigul?

Andreea Rauca: Prețul inițial, ținând cont și de pierdere…se află undeva între 10-150 de lei, câștigul între 50 și 100%. Recondiționarea e modică… costurile mari sunt cele de la croitorie (când vine vorba exclusiv de articolele de piele) sau curățătorie chimică (blănurile naturale).

Ai recomanda acest gen de afacere?

Andreea Rauca: Este un model de business care “face bine” planetei. Recomand, totuși, celor care vor să o facă din pasiune.

Urmăriți Impact.ro și pe