Cel mai lung tunel subacvatic din lume. A început construcția, va lega două orașe din Europa

Andra Daoud 02.12.2021, 09:44
Cel mai lung tunel subacvatic din lume. A început construcția, va lega două orașe din Europa

Au început lucrările pentru construcția celui mai lung tunel subacvatic din lume. Acesta va avea 18 kilometri și ar urma să fie dat în folosință în anul 2029. Valoarea proiectului se ridică la 7 miliarde de euro, iar tunelul ar urma să lege două țări din Europa, trecând pe sub Marea Baltică. Cu cât se va scurta timpul de călătorie după finalizarea tunelului și de ce va fi un punct strategic important pentru comerț și afaceri.

A început construcția celui mai lung tunel subacvatic din lume

Tunelul care va trece pe sub Marea Baltică reprezintă unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură din Europa. Constructorii estimează că va fi gata în anul 2029 și va costa 7 miliarde de euro. Tunelul va lega Germania de Danemarca și va face posibilă călătoria de la Hamburg la Copenhaga în trei ore (față de patru ore și jumătate, cât durează în prezent).

Tunelul va reprezenta un important punct de legătură pentru transporturile comerciale, iar construcția lui va crea numeroase locuri de muncă. Se estimează că, după finalizarea proiectului, vor trece prin tunel 70 de trenuri de marfă și 38 de trenuri de pasageri, în fiecare zi.

Proiectul de infrastructură, care se numește Fehmarnbelt, a fost descris de către ministrul danez al Transporturilor drept o construcție extrem de importantă, nu doar pentru Danemarca și Germania, ci pentru toată Europa.

Cel mai lung tunel subacvatic din lume. A început construcția, va lega două orașe din Europa
Cel mai lung tunel subacvatic din lume. A început construcția, va lega două orașe din Europa

„Promovează dezvoltarea și schimbul în domeniul afacerilor”

La rândul său, secretarul german de stat în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii Digitale a spus despre tunelul care se construiește că este unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură din Europa, din ultimele decenii.

Va ajuta Europa să se apropie și promovează dezvoltarea și schimbul în domeniile afacerilor, științei și turismului, a precizat Enak Ferlemann, potrivit ziare.com.

Ministrul german al Transporturilor, Bernd Buchholz, a declarat că, pe lângă faptul că orașele Copenhaga și Hamburg vor fi mai accesibile, tunelul Fehmarnbelt va crea numeroase locuri de muncă și va duce la dezvoltarea infrastructurii.

Proiectul a fost început, pe hârtie, în urmă cu mai bine de 10 ani. După numeroase studii și proiectare digitală, acum s-a trecut la construcția propriu-zisă. Tunelul va fi construit la o adâncime de 40 de metri sub nivelul mării. Tehnologia de construcție presupune unirea mai multor secțiuni preconstruite scufundate și nu săpăturile clasice, ca în cazul altor construcții asemănătoare.

Tunelul va trece pe sub strâmtoarea Fehmarn Belt și este gândit ca alternativă la serviciul de feribot, la care apelează milioane de oameni în fiecare an. Legătura între insula germană Fehmarn și cea daneză Lolland se va putea face în doar 7 minute cu trenul sau 10 minute cu mașina, față de 45 de minute, cât durează în prezent transportul cu feribotul.

Urmăriți Impact.ro și pe