Cea mai sănătoasă dulceață pentru iarnă. Ingredientul minune folosit de gospodine pentru ciorbă

Ana Anitoiu / 21.10.2020, 14:48
Cea mai sănătoasă dulceață pentru iarnă. Ingredientul minune folosit de gospodine pentru ciorbă

Cea mai sănătoasă dulceață pentru iarnă se pregătește ușor și conține un ingredient minune ce este folosit de gospodine și pentru ciorbă.

Cea mai sănătoasă dulceață pentru iarnă. Ingrediente:

  • 1 kilogram de morcovi
  • 1 kilogram de zahăr
  • 4 linguri de cognac
  • 4 lămâi
  • Migdale

Morcovii, alături de celelalte ingredientele menționate mai sus, se dovedesc minunați și pentru o rețetă simplă și excelentă de dulceață, nu doar pentru diverse tipuri de ciorbă sau alte feluri de mâncare.

Cea mai sănătoasă dulceață pentru iarnă. Ingredientul minune folosit de gospodine pentru ciorbă
Cea mai sănătoasă dulceață pentru iarnă. Ingredientul minune folosit de gospodine pentru ciorbă

Cea mai sănătoasă dulceață pentru iarnă. Mod de preparare

Mai întâi, se spală și se curăță morcovii. Apoi, se taie rondele şi se pun la fiert. Apa trebuie să fie suficientă cât să îi acopere. Se lasă la fiert la foc mic. Atunci când încep să fiarbă, se amestecă până când se transformă într-o pastă.

După aceea, se adaugă zahărul, sucul de la patru lămâi şi coaja rasă de la două lămâi. Se amestecă tot până când se obține compoziție de gem.

Ulterior, se pun deasupra migdalele prăjite şi coniacul. Se amestecă în continuare, chiar și după ce se ia de pe aragaz. După ce se răcește, dulceața de morcovi se poate pune în borcane. Apoi, acestea se fierb la bain marie.

Dulceața de morcovi se poate consuma ca atare, pe pâine prăjită cu unt sau în clătite ori în alte topuri de deserturi.

Ce beneficii aduc morcovii sănătății organismului

Consumul de morcovi aduce numeroase beneficii sănătății organismului, chiar și dacă legumele sunt servite fierte.

”Chiar şi gătit, morcovul îşi păstrează proprietăţile nutritive, fiind, de altfel, excepţia de la regulă care spune că, prin fierbere, legumele îşi pierd vitaminele. Așadar, chiar şi fiert, este o sursă importantă de vitaminele A şi B6, potasiu, magneziu şi acid folic”, a explicat un medic de familie.

Unul dintre beneficiile consumului de morcovi este cunoscut de toată lumea. Acesta îmbunătățește vederea. Mai exact, în retină, vitamina A se transformă în rodopsină, un pigment purpuriu ce ajută la dezvoltarea vederii în timpul nopții. În plus, betacarotenul previne apariția cataractei.

Însă, consumul de morcovi ar mai avea un beneficiu major. Ar scădea cu aproape o treime risul de apariție a cancerului de plămâni, de colon şi mamar. În plus, morcovii scad nivelul de colesterol și ajută la menținerea presiunii sângelui sub control.

Totodată, morcovii contribuie la detoxifierea ficatului, combate diareea şi este recomandat împotriva reumatismului, gutei sau artritei.

De asemenea, morcovii ajută la vindecarea acneei, la uniformizarea tenului, previn deshidratarea și curăță dantura, dacă sunt consumați după fiecare masă.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI