Cea mai mare afacere din 2022? A fost încheiată deja, a costat peste 68 de miliarde de dolari

Andra Daoud 18.01.2022, 17:44
Cea mai mare afacere din 2022? A fost încheiată deja, a costat peste 68 de miliarde de dolari

Gigantul Microsoft a anunțat marți că va cumpăra una dintre cele mai cunoscute companii creatoare de jocuri video, Activision Blizzard. Achiziția a costat 68,7 miliarde de dolari, iar după ce a apărut știrea, acțiunile Activision au crescut cu aproximativ 31%. Este cea mai importantă afacere pe care o face Microsoft și vine la 5 ani după cumpărarea LinkedIn, contra sumei de 26,2 miliarde de dolari.

Afacerea de peste 68 de miliarde de dolari a fost încheiată

Compania Activision este cunoscută pentru jocuri precum Call of Duty sau Tony Hawk’s Pro Skater și a fost implicată recent într-un scandal care nu îi face deloc cinste. În ultimele luni, au apărut zvonuri legate de comportamentul necorespunzător al unora dintre directorii companiei, care au fost acuzați de hărțuire sexuală. În urma unei anchete interne, Activision a anunțat că a concediat zeci de directori.

Marți, Microsoft a anunțat că a bătut palma pentru a cumpăra Activision, contra sumei de 68,7 miliarde de dolari. Cei de la Microsoft se așteaptă ca afacerea să fie încheiată în anul fiscal 2023. Compania a devenit un jucător dur pe piața de gaming în ultimii ani, pentru că Activision nu este prima achiziție de acest fel.

În 2014, Microsoft a cumpărat producătorul de jocuri Minecraft Mojang, contra sumei de 2,5 miliarde de dolari, iar anul trecut a finalizat o achiziție de 7,5 miliarde de dolari, cumpărând compania de gaming Bethesda.

Cea mai mare afacere din 2022? A fost încheiată deja, a costat peste 68 de miliarde de dolari
Activision a fost cumpărată de Microsoft, contra sumei de 68,7 miliarde de dolari

Microsoft, la concurență cu Meta (fostul Facebook)

Achizițiile de companii producătoare de jocuri fac parte dintr-o strategie amplă a celor de la Microsoft, care își doresc să creeze tehnologii care să construiască o lume virtuală, numită metavers. Așadar, compania lui Mark Zuckerberg, Meta (fostul Facebook), nu este singura care vizează o astfel de realitate virtuală. De altfel, CEO-ul Microsoft, Satya Nadella, a fost primul CEO din industria big tech care și-a exprimat public această dorință, cu câteva luni înaintea lui Zuckerberg chiar.

Lumea virtuală este dominată de jocuri, însă principalii jucători de pe piață speră că acestea se vor extinde astfel încât să satisfacă și alte categorii demografice și să înlocuiască unele activități tradiționale de pe rețelele sociale.

„Când ne gândim la viziunea noastră despre ceea ce poate fi un metavers, credem că nu va exista un singur metavers centralizat, a spus Nadella marți dimineață, atunci când a anunțat încheierea afacerii.

Potrivit reprezentanților celor două companii, negocierile au început la sfârșitul anului trecut și s-au finalizat cu succes, după ce șefii de la Activision și-au dat seama că Microsoft are resursele pentru a plasa compania producătoare de jocuri pe o piață competitivă.

Urmăriți Impact.ro și pe