Ce transportă primul tren care circulă pe ruta China-România. A plecat deja din Wuhan

Stan Filon 06.08.2022, 08:27
Ce transportă primul tren care circulă pe ruta China-România. A plecat deja din Wuhan

A plecat din gară primul tren din China care are ca destinație finală România! Anunțul a fost făcut de ambasada Chinei în România. Între timp, s-a aflat și ce transportă trenul care aparține Railwaye Express și care a plecat chiar din localitatea Wuhan, cunoscută la nivel mondial după ce s-a presupus că de-acolo a pornit și pandemia de coronavirus. Autoritățile chineze au dezvăluit și ruta pe care va merge trenul respectiv.

Ce transportă primul tren care circulă pe ruta China-România

Așadar, primul tren cu ruta China-România a plecat din gară. Este un tren de marfă care transportă ţesături, echipamente mecanice, cuptoare de temperare din sticlă şi produse de uz zilnic, în nu mai puțin de 50 de vagoane. Trenul va folosi ruta numită Coridorul Mijlociu, iar destinația va fi Constanța.

„Primul tren pe ruta China-România în cadrul CHINA RAILWAYExpress a plecat cu succes din municipiul Wuhan. Trenul, compus din 50 de vagoane încărcate cu cuptoare de temperare din sticlă, țesături, echipamente mecanice și produse de uz zilnic, a pornit din Gara Wujiashan, Wuhan, va trece granița prin orașul Qorğas Qalası, străbătând Kazahstan, Georgia și traversând Marea Caspică și Marea Neagră spre destinația finală Constanța din România, prin transport combinat feroviar-maritim”, a anunțat Ambasada Chinei la București.

Ce transporta primul tren care circula pe ruta China-Romania
Ce transporta primul tren care circula pe ruta China-Romania

Trenul va străbate Marea Caspică și Marea Neagră

Trenul trece prin oraşul Qorğas Qalası, străbate Kazahstan, Georgia, după care va fi încărcat pe mare. Va traversa Marea Caspică şi Marea Neagră, urmând să ajungă la Constanța.

Sunt zece ani de când diverse trenuri de marfă străbat rute dintre China și Europa, unele ajungând și până în Germania și Franța. Ponderea mărfii transportată pe calea ferată este însă insignifiantă, dacă ne raportăm la totalul mărfii transportate prin toate modurile. În plus, o problemă era faptul că trenurile se întorceau din Europa spre China destul de goale, ceea ce era un mare minus la capitolul rentabilitate.

Există și varianta terestră a unei legături directe între China și Europa, însă aceasta a fost abandonată din cauza războiului din Ucraina, trenurile fiind nevoite să străbată atât Rusia, cât și Ucraina. Trenurile China – Europa care aveau ca destinație țările din Europa Centrală traversau mii de kilometri Rusia și intrau în UE în Polonia, iar războiul din Ucraina le-a afectat parcursul.

Urmăriți Impact.ro și pe