Ce speră să obțină parlamentul francez prin interzicerea curselor cu avionul pe distanțe scurte. Opoziția protestează zgomotos

Ana Anitoiu 12.04.2021, 16:46
Ce speră să obțină parlamentul francez prin interzicerea curselor cu avionul pe distanțe scurte. Opoziția protestează zgomotos

Parlamentul francez a interzis cursele cu avionul pe distanțe scurte, în urma unor dezbateri aprinse ce au avut loc în weekend. În ciuda unui protest zgomotos al opoziției, măsura intră în vigoare, spre nemulțumirea multor cetățeni. Iată ce speră să obțină legislativul din Franța prin această decizie.

Motivul pentru care Parlamentul francez interzice cursele cu avionul pe distanțe scurte

Mai exact, parlamentarii din Franța au votat interzicerea curselor aeriene interne pe rute ce pot fi parcurse direct cu trenul, într-un interval de timp de mai puțin de două ore și jumătate. Astfel, vor fi afectate, de exemplu, zboruri de la aeroportul Orly din Paris către Nantes, Bordeaux și alte regiuni franceze. Această măsură face parte dintr-un plan mai complex al cărui scop este combaterea schimbărilor climatice și a poluării.

Potrivit The Guardian, această măsură este o variantă ”îndulcită” a unei alte propuneri. Propunerea inițială a fost făcută de Convenția cetățenilor pentru climă, creată de președintele francez Emmanuel Macron. Aceasta se referea la anularea tuturor zborurilor interne pentru care există alternativa unor călătorii cu trenul, dacă distanțele pot fi parcurse în mai puțin de patru ore.

Ce spera sa obtina parlamentul francez prin interzicerea curselor cu avionul pe distante scurte. Opozitia protesteaza zgomotos
Avion

Dezbateri aprinse în Parlamentul francez

Însă, au fost dezbateri aprinse în Parlamentul francez, iar propunerea inițială a trecut abia după o modificare a duratei de parcurgere a distanțelor vizate. Anumite regiuni și operatorul Air France-KLM, împreună cu alte companii aeriene, s-au opus adoptării acestei măsuri, atrăgând atenția asupra impactului deja devastator al pandemiei de coronavirus asupra călătoriilor. Parlamentarul socialist Joël Aviragnet a spus că această lege va avea ”un cost disproporționat” în materie de vieți omenești și a avertizat că aceasta va însemna și concedieri în sectorul aviatic.

Ministrul francez al transporturilor, Jean-Baptiste Djebbari, a explicat în Parlament că a fost ales intervalul de două ore și jumătate în loc de cel de patru ore deoarece exista riscul de a izola anumite teritorii greu accesibile.

Noua lege din Franța, criticată inclusiv de cei care au dorit-o

Această nouă lege din Franța a fost criticată inclusiv de cei care au dorit-o. Motivul este că aceștia consideră că adoptarea ei în varianta ”relaxată” este lipsită de sens. De exemplu, Partidul Verde s-a plâns că această formă a legii lasă fără obiect propunerea pe care a făcut-o Convenția pentru climă.

De asemenea, Mathilde Panot de la partidul de extrema stângă Franța Nesupusă a declarat că măsura referitoare la interzicerea unor zboruri interne scurte a fost ”golită de sens”. În plus, colega ei, Danièle Obono, a afirmat că păstrarea intervalului de patru ore, în loc de două ore și jumătate, ar fi făcut posibilă oprirea acelor curse ”ce emit cele mai multe gaze de seră” dăunătoare mediului înconjurător. Detaliile referitoare la cursele exacte ce vor deveni interzise în Franța vor fi publicate în decretul oficial. Vor continua să fie permise zborurile de la Paris la Nisa, dar și către Toulouse, deoarece cursele cu trenul între aceste localități ar dura aproximativ șase ore, respectiv patru ore.

Măsuri similare în alte țări

Noua lege a Franței va fi analizată de alte țări care și-au propus același obiectiv. În luna iunie, Austria a introdus o taxă de 30 de euro pentru acele bilete de avion pentru zboruri de mai puțin de 350 de kilometri. În plus, această țară a interzis zborurile interne pentru care există o alternativă de călătorie cu trenul cu durata de mai puțin de trei ore.

Țările de Jos încearcă încă din iunie 2013 să interzică zborurile interne scurte. În anul 2019, parlamentarii olandezi au votat interzicerea zborurilor din aeroportul Schiphol din Amsterdam către aeroportul Zaventem din Bruxelles. Însă, cea din urmă interdicție nu a fost implementată, deoarece ar fi încălcat regulile referitoare la libertatea de circulație ale Comisiei Europene.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI