Ce schimbări majore ar putea fi introduse în Codul Rutier. Sancțiuni mai aspre pentru aceste greșeli

Ioana Bucur 04.08.2021, 21:19
Ce schimbări majore ar putea fi introduse în Codul Rutier. Sancțiuni mai aspre pentru aceste greșeli

Șoferii nu vor fi deloc mulțumiți de schimbările majore ce ar putea fi introduse în Codul Rutier. Autoritățile vor sancțiuni mai aspre pentru aceste greșeli.

Ce schimbări majore ar putea fi introduse în Codul Rutier

Ce schimbări majore ar putea fi introduse în Codul Rutier? Ministerul de Interne lucrează la un proiect normativ prin care se dorește introducerea unor sancțiuni mai aspre pentru șoferii care nu țin cont de regulile de circulație.

Este vorba despre creșterea la 120 de zile a perioadei de suspendare a permisului de conducere în cazul celor care merg pe sens invers sau fac manevra de întoarcere pe autostradă. În cazul șoferilor care conduc pe banda de urgență, suspendarea persmisului se va face pe o perioadă de 90 de zile.

„Executarea, de către conducătorul de autovehicul, pe autostradă, a manevrei de întoarcere sau de mers înapoi, circulația în sens contrar direcției de mers pe calea unidirecțională, circulația sau traversarea de pe un sens de circulație pe celălalt prin zonele interzise, respectiv prin zona mediană sau racordurile dintre cele două părți carosabile va constitui contravenție și se va sancționa cu amenda prevăzută în clasa a IV-a de sancțiuni și cu aplicarea sancțiunii complementare a suspendării exercitării dreptului de a conduce pentru o perioadă de 120 de zile.

Potrivit aceluiași proiect de act normativ, circulația nejustificată a autovehiculelor pe banda de urgență a autostrăzilor va constitui contravenţie şi se va sancţiona cu amenda prevăzută în clasa a IV-a de sancţiuni şi cu aplicarea sancţiunii complementare a suspendării exercitării dreptului de a conduce pentru o perioadă de 90 de zile”, a declarat purtătorul de cuvânt al Ministerului de Interne, Georgian Drăgan.

Ce schimbări majore ar putea fi introduse în Codul Rutier

S-ar putea schimba și procedura de examinare pentru obținerea permisului de conducere

Drăgan a mai anunțat că în interiorul Ministerului Afacerilor Interne se discută despre reanalizarea cadrului legal prin care se reglementează procedura de examinare pentru obținerea permisului de conducere.

„De asemenea, se are în vedere la nivelul MAI, reanalizarea cadrului legal ce reglementează procedura de examinare pentru obținerea permisului de conducere, în scopul creșterii nivelului de pregătire a conducătorilor de autovehicule, soluție ce ar contribui la reducerea numărului de accidente rutiere”, a declarat Georgian Drăgan.

Purtătorul de cuvânt al MAI a prezentat și evoluția accidentelor grave, înregistrate în primele 7 luni ale anilor 2019, 2020 și 2021:

„Conform datelor extrase din bazele de date ale Direcției Rutiere, evoluția accidentelor grave, înregistrate în primele 7 luni ale anilor 2019, 2020 și 2021, se prezintă astfel:

În anul 2019, la nivel naţional, s-au înregistrat 4.421 de accidente, soldate cu decesul a 894 de persoane şi rănirea gravă a altor 4.200.

În anul 2020, la nivel naţional, s-au înregistrat 3.637 de accidente, soldate cu decesul a 812 de persoane şi rănirea gravă a altor 3.344.

În anul 2021, la nivel naţional, s-au înregistrat 2.586 de accidente, soldate cu decesul a 932 de persoane şi rănirea gravă a altor 2.004.

Ca o concluzie, se observă o scădere semnificativă a accidentelor rutiere grave, în acest an, față de anii trecuți, însă, în același timp, numărul persoanelor decedate este în ușoară creștere”, a transmis acesta.