Ce reprezintă, de fapt, uşa de pe Marte. Specialiştii NASA, explicaţii despre descoperirea uimitoare

Badea Violeta 26.05.2022, 12:35

O nouă fotografie realizată de roverul Curiosity de pe Marte și publicată de NASA pare să arate o ușă sculptată pe fața planetei. Imaginea a dat naștere la tot felul de teorii ale conspirației cu privire la o rasă extraterestră inteligentă care ar trăi sub suprafața planetei. Însă, realitatea ar fi cu totul alta. Iată ce reprezintă, de fapt, uşa de pe Marte. Specialiiștii NASA au venit cu explicații!

Specialiștii de la NASA explică ce reprezintă, de fapt, ușa de pe Marte

În ultima săptămână, internetul a fost înnebunit de imaginile cu ceea ce pare a fi o ușă într-o stâncă de pe Marte. Însă oamenii de știință din spatele roverului Curiosity al NASA, care a surprins imaginile la începutul acestei luni, au declarat că, în timp ce straniul aspect asemănător unei uși de pe Marte oferă o fascinantă „poartă către trecutul antic”, acesta este perfect natural și nu repreziintă opera unor extratereștri ascunși.

Roverul Curiosity a descoprit ușa de pe Marte pe data de 7 mai. Acesta a folosit instrumentul său Mastcam pentru a realiza imaginea ciudatei fisuri, care are o înălțime de doar 30 de centimetri (12 inch) și o lățime de 40 de centimetri (16 inch), a precizat NASA într-un comunicat. În mod clar, oamenii ar avea dificultăți în a intra în stâncă prin această ușă, motiv pentru care echipa NASA a numit-o „ușa câinelui”.

„Aceste tipuri de fracturi deschise sunt comune în roca de bază, atât pe Pământ, cât și pe Marte”, au precizat specialiștii NASA în comunicat.

„Nu este nimic ciudat în imagine”

Profesorul Sanjeev Gupta de la Imperial College London a explicat pentru The Telegraph că nu există nimic neobișnuit în fotografie și că ceea ce pare a fi o ușă este, de fapt, o formațiune stâncoasă obișnuită.

„Crăpătura este o fractură și acestea sunt abundente pe Marte și pe Pământ – nu este nevoie de cutremure pe Marte pentru a le produce”, a declarat profesorul Gupta, care a lucrat la misiunea Curiosity cu NASA.

„Nu este nimic ciudat în imagine – acestea sunt doar procese geologice normale”.

Imaginea este, de asemenea, extrem de mărită, a explicat un purtător de cuvânt al NASA. Fisura care pare a fi o ușă este extrem de mică, după cum am menționat și mai sus.

Oamenii au confundat de multe ori structurile geologice obișnuite de pe suprafața planetelor cu semne de viață extraterestră. Misiunea chineză de explorare lunară a identificat anul trecut ceea ce părea a fi o colibă misterioasă pe Lună, care s-a dovedit a fi un bolovan.

În 1977, nava spațială Viking 1 a NASA a fotografiat ceea ce părea a fi un chip care privea în sus de la suprafață, generând teorii conform cărora marțienii ar fi construit monumente, dar s-a dovedit a fi cauzat de roci normale care proiectau umbre neobișnuite.

Badea Violeta