Ce reclame …reclamă românii la CNA? Un telespectator, nervos că „tata și fiul își fac nevoile în natură”. Altul, supărat pe Kinder : „Părinții ăștia…”

Iorgu Ianusi 06.03.2019, 14:59
Ce reclame …reclamă românii la CNA? Un telespectator, nervos că  „tata și fiul își fac nevoile în natură”. Altul, supărat pe Kinder : „Părinții ăștia…”

Mulți români își fac timp să reclame la Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) spoturile comeriale difuzate de posturile TV.

Iar motivele invocate sunt, uneori, neașteptate. Câteva exemple ne vor lămuri ce inventivitate au telespectatorii români și ce sensuri pot găsi, uneori, replicilor sau situațiilor prezentate în reclame.

Site-ul Pagina de media a realizat o „colecție” de reclamații transmise Consiliului Național al Audiovizualului, între care se numără cea trimisă de un român care s-a considerat insultat de reclama Food Panda, cea în care telefonul e folosit „pentru a-ți potoli foamea, dar nu așa cum ți-ai imaginat”.  „Eu nu-s atât de prost!”, a transmis telespectatorul în reclamația adresată CNA, supărat că reclama ar sugera că privitorii ar suferi de un retard mintal.

În această serie de reclame…reclamate se numără și secvența de „o secundă”dintr-o reclamă care prezinta un tată și pe fiul său în timp ce „își fac nevoile în natură”. Persoana care a identificat o problemă a sesizat faptul că reclama „instigă la comportament indecent în public, dar după mine duce și la pornografie, incest, pedofilie.”

Potrivit site-ului Pagina de media, un alt telespectator a fost iritat de o reclamă Kinder în care apare un copilaș peltic și care prezintă sloganul „Părinții ăștia! Cum ți-i crești, așa îi ai.”

Un alt reclamant a fost foarte atent la modelul de cască purtată de un soldat într-o reclamă, nepotrivită pentru scena filmată, și notează: „În Războiul de Reîntregire, casca militară a armatei Române este Aliată de tip Adrian, comună armatei franceze.”

În urma reclamațiilor, CNA a analizat toate spoturile dar a constatat că nu au fost comise încălcări ale legislației.

Reclame care supără telespectatorii. Din te miri ce

Un telespectator a reclamat spotul Petrom  din cadrul campaniei „Un plin de emoții” pentru că „instigă la comportament indecent. Reclamantul se referă la situația prezentată în reclamă, cu tatăl și fiul care își fac nevoile în natură și care, în opinia sa, ar „duce și la pornografie”.

O reclamă Food Panda a fost semnalată CNA pentru că ar insulta inteligența ascultătorilor/privitorilor:

„Practic, reclama spune că eu sunt atât de prost încât să folosesc telefonul în modurile expuse de ei. Aceasta implică faptul că ascultătorul suferă de un un retard mental, deoarece telefonul mobil este folosit ca instrument de lucru sau chiar mâncare în unele secvențe.”

Un român s-a adresat Consiliului Audiovizualului pentru că un spot Capricii și Delicii care promovează zacusca  ar incita la violență față de minori.

„Eu privitor deduc că dorea să-l lovească pe copil cu satârul”.

Cât despre reclama la produsul Untdelemn de la Bunica, un privitor s-a declarat „stupefiat” de o scenă în care apare un soldat român care pune o cască militară germană pe masă.

„În Războiul de Reîntregire, casca militară a armatei Române este Aliată de tip Adrian, comună armatei franceze, în nici un caz cea a inamicilor noștri germani din cadrul Puterile Centrale”.

Un alt telespectator a fost deranjat că într-un spot ce promovează berea Timișoreana apare un steag al României cu cele trei culori dispuse orizontal.

De asemenea, a fost reclamat și un clip publicitar pentru aparatele de ras.

„Un copil care folosește un aparat de ras electric, același aparat pe care mulți îl avem în casă și nu aș vrea ca și copiii noștri să ne folosească aparatele de ras pentru că așa au văzut la televizor”.

Campania de promovare la ciocolata Kinder a fost reclamată pentru că mesajul ar afecta educația copiilor.

„Folosește sintagma Părinții ăștia, cum ți-i crești așa îi ai. Ce educație dăm copiilor folosind astfel de mesaje?”

O reclamație a vizat și filmul ce face reclamă croissantului 7Days Giga. Cel care a sesizat CNA apreciază că este o reclamă rușinoasă, care s-ar face pe baza uneia dintre cele mai mari tragedii din istoria omenirii.

„Reclama este sinistră, deoarece face referire la celebra tragedie de pe vasul Titanic. Îi arată pe căpitan, marinari și pe mecanicii din sala motoarelor cum se agită, cum încearcă să evite o coliziune și să reducă viteza pentru că în fața vaporului apare în mijlocul oceanului un corn cu ciocolată uriaș!”

https://www.youtube.com/watch?v=PfGdjC3vmYE
Urmăriți Impact.ro și pe