Ce răspuns a primit de la un avocat un român care a comandat 7 centrale termice de apartament la 25 de lei bucata

Ana Anitoiu 27.10.2021, 17:12
Ce răspuns a primit de la un avocat un român care a comandat 7 centrale termice de apartament la 25 de lei bucata

Un român a comandat 7 centrale termice de apartament la prețul de 25 de lei bucata, în urma unei erori a unui magazin online, și a cerut părerea unui avocat despre șansele lui de a câștiga în instanță dacă ar da în judecată compania pentru că nu i-a livrat produsele. Răspunsul specialistului a fost departe de cel la care spera el.

Ce argumente a adus în favoarea lui românul care a comandat 7 centrale termice de apartament la 25 de lei bucata

Potrivit românului care a comandat 7 centrale termice de apartament la 25 de lei bucata, Emag i-a luat banii din cont și i-a trimis un e-mail de confirmare a comenzii. Însă, a doua zi, i-a trimis un alt e-mail prin care l-a anunțat că i-a fost anulată comanda, ”pe motiv că nu au fost rezervate la furnizor”.

”Prețul de raft din câte știu, trebuie respectat, și nu poate fi modificat după ce am lansat, și am plătit comanda. Ce drepturi am în acest caz? Am dreptate când cred că Emagul ar fi trebuit să-mi livreze produsele, și dacă au greșit ei? În procedura de comandă nu am întâlnit o remarcă, care să specifice că furnizorul sau Emagul poate anula comanda ulterior.

Au mai existat și alte precedente de acest gen la Emag, când din cauza amplitudinii greșelii, și a atenției mass-media, produsele s-au livrat, deși au fost afișate greșit pe platformă. Dacă atunci se puteau onora comenzile, atunci acum de ce nu se poate?”, a continuat el.

Ce raspuns a primit un roman care a comandat 7 centrale termice de apartament la 25 de lei bucata de
Romanul care a comandat 7 centrale termice de apartament la 25 de lei bucata, dar nu le-a primit, a intrebat un avocat daca ar putea avea castig de cauza

În plus românul care a comandat 7 centrale termice de apartament la 25 de lei bucata a precizat că a sunat la relații clienți Emag, iar reprezentanții magazinului online au recunoscut că a fost vorba despre o greșeală și i-au oferit un voucher în valoare de 50 de lei.

”Am refuzat voucherul. Nu mi-ar oferi voucher, daca n-ar ști că ei au greșit. Dacă afișau un preț mult mai mare la produs, și-l comandam, sigur nu anulau comanda, nici nu m-ar fi anunțat că au greșit prețul. Am vreo șansă în acest caz la ANPC, sau este recomandat să mă adresez instanței? Menționez că această comanda s-a lansat în 18.04.2019”, a adăugat românul.

Ce răspuns a primit de la avocat românul care a comandat 7 centrale termice de apartament la 25 de lei bucata

Spre dezamăgirea lui românul care a comandat 7 centrale termice de apartament la 25 de lei bucata a primit un răspuns defavorabil de la un avocat. Specialistul i-a spus că nu are nicio șansă de câștig de cauză în această situație și l-a sfătuit ca în loc să cheltuie degeaba la judecată să strângă bani și să-și cumpere o centrală la prețul real.

”Ai fi avut câștig de cauză daca prețul era real… 3000 de lei să zicem și era redus cu 90%, adică să se vadă clar intenția de reducere a prețului într-atât”, a explicat avocatul.

Un alt avocat a explicat că potrivit legislației, prețul unui produs trebuie să fie serios şi determinat sau cel puţin determinabil. La fel ca primul specialist, și acesta i-a reproșat clientului Emag că a vrut să profite de eroarea companiei și că nu poate pretinde că nu știa că a fost vorba despre o greșeală. Altfel n-ar mai fi comandat șapte centrale termice.

”De asemenea, dacă prin lege nu se prevede altfel, vânzarea este anulabilă când preţul este într-atât de disproporţionat faţă de valoarea bunului, încât este evident că părţile nu au dorit să consimtă la o vânzare

Partea care, la momentul încheierii contractului, se afla într-o eroare esenţială poate cere anularea acestuia, dacă cealaltă parte ştia sau, după caz, trebuia să ştie că faptul asupra căruia a purtat eroarea era esenţial pentru încheierea contractului.”, a mai arătat el.