Ce pot face consumatorii, când constată nereguli la produsele pe care le-au cumpărat. Măsurile pe care trebuie să le ia imediat

Diana Radu 24.10.2019, 16:12
Ce pot face consumatorii, când constată nereguli la produsele pe care le-au cumpărat. Măsurile pe care trebuie să le ia imediat

Fiecare dintre noi are o serie de drepturi ca și consumator pe care producătorii sunt obligați să ni le respecte. Însă, după cum ai văzut recent în cazul cu gheața de la KFC care era contaminată cu bacterii periculoase, acest lucru nu se întâmplă de fiecare dată. Iată ce ar trebui să faci dacă constați nereguli la produsele pe care le-ai cumpărat.

”În urma controalelor efectuate de către Autoritatea Națională pentru  Protecția Consumatorilor în diferite lanțuri fast food și hypermarketuri  au fost constatate nereguli în ceea ce privește  cantitatea de gheață pusă în pahar, mai mare ca cea prevăzută în normative, consumatorul primind o băutură diluată cât și existenta unor bacterii coliforme, enterococi intestinali și Clostridium în gheața cu care erau preparate băuturile răcoritoare”, se arată într-un comunicat oferit de Autoritatea Națională pentru  Protecția Consumatorilor.

Ce ne recomandă Protecția Consumatorilor să facem dacă constatăm că produsele cumpărate nu corespund standardele europene

Afla ce drepturi ai in calitate de consumator
Afla ce drepturi ai in calitate de consumator

De asemenea, specialiștii de la Protecția Consumatorilor au mai descoperit nereguli și în ceea ce privește comercializarea peștelui care a fost congelat. Drept urmare, aceștia ne sfătuiesc să sesizăm protecția consumatorilor ori de câte ori constatăm nereguli la produsele cumpărate. Astfel, pe lângă faptul că te asiguri că produsele respective nu vor pune în pericol sănătatea niciunui cetățean, vei primi și daune morale și materiale, dacă se constată că ai avut dreptate.

Mai exact, primul lucru pe care ar trebui să-l faci în cazul în care produsul cumpărat de tine prezintă nereguli este să te prezinți cu bonul fiscal sau cu extrasul de card bancar care atestă plata produsului respectiv, la protecția consumatorilor, pentru a depune o sesizare.

„Protecția Consumatorilor nu înseamnă doar legislație, drepturi și obligații; înseamnă în primul rând bun simt, normalitate, moralitate și, mai ales, respectul între comerciant, producător, importator și client, în calitatea lui de consumator. Atitudinea, înseamnă și atitudine pentru sănătate!, pentru a fi cu adevărat responsabili pentru noi, pentru copiii noștrii, astfel ca împreună să fim cu adevărat consumatori și cetățeni europeni !”, se mai arată în comunicatul emis de Protecția Consumatorilor.

Principalele drepturi ale consumatorilor sunt:

  • Dreptul de a fi protejaţi împotriva riscului de a achiziţiona un produs sau de a li se presta un serviciu care ar putea să le prejudicieze viaţa, sănătatea sau securitatea ori să le afecteze drepturile şi interesele legitime;
  • Dreptul de a fi informaţi complet, corect şi precis asupra caracteristicilor esenţiale ale produselor şi serviciilor, astfel încât decizia pe care o adoptă în legătură cu acestea să corespundă cât mai bine nevoilor lor, precum şi de a fi educaţi în calitatea lor de consumatori;
  • Dreptul de a avea acces la pieţe care le asigură o gamă variată de produse şi servicii de calitate;
  • Dreptul de a fi despăgubiţi pentru pagubele generate de calitatea necorespunzătoare a produselor şi serviciilor, folosind în acest scop mijloace prevăzute de lege;
  • Dreptul de a se organiza în asociaţii pentru protecţia consumatorilor, în scopul apărării intereselor lor;
  • Dreptul de a refuza încheierea contractelor care conţin clauze abuzive în conformitate cu legislaţia în vigoare;
  • Dreptul de a nu li se interzice de către un agent economic să obţină un beneficiu prevăzut de legea în vigoare.
Urmăriți Impact.ro și pe