Ce performanțe promite noul motor de la Dacia și de ce nimeni nu-l vrea

Stefan Daniel 05.08.2019, 14:11
Ce performanțe promite noul motor de la Dacia și de ce nimeni nu-l vrea

Dacia introduce în producție un nou motor care, evident, este lăudat, dar românii au început să-l privească ostil dinainte de a-l testa. Noul sistem de propulsie este lansat în contextul în care noile standarde de poluare vor impune restricții tot mai mari, așa că producătorul trebuie să facă unele compromisuri, în dauna clientului.

De ce lansează Dacia un motor nou

Ce performanțe promite noul motor de la Dacia și de ce nimeni nu-l vrea
Acesta este noul motor 1.3 TCe

Noile norme de poluare WLTP vor face ravagii în rândul producătorilor auto europeni și nu numai, din cauză că Uniunea Europeană ia puțin prea în serios problema poluării, dar e obsedată doar de o latură a acesteia.

Aleșii din cadrul Parlamentului European nu diferă mult de cei din parlamentele naționale. Își fac „norma” de propuneri legislative de dragul de a le face, dar când vorbim de poluarea aerului, problema este mult mai complexă decât își imaginează ei.

Între timp, companiile auto s-au dat peste cap și au început să-și înlocuiască „vechile” motoare puternice, dar mari consumatoare de carburanți, cu unele mai slabe, dar care promit să fie mai prietenoase cu mediul înconjurător.

Exact asta face Dacia în acest moment cu noul său motor pe benzină, dar știm cu toții cât „respect” au românii, în mare parte, pentru natură, așa că mulți deja îl critică și-l privesc cu silă. Dar nu trebuie luat în seamă și acest punct de vedere, pentru că brandul de la Mioveni a început să viseze la proiecte cu rezultate fanteziste. Mai rău e că deja le pune în aplicare.

Ce performanțe ar trebui să aibă noul motor Dacia

Ce performanțe promite noul motor de la Dacia și de ce nimeni nu-l vrea

Noul motor are o capacitate de doar 999 cmc și 100 de cai-putere. Este denumit 1.0 TCe 100 și va înlocui versiunea pe benzină de 1.6 litri, care, într-adevăr, este energofagă. Doar un posesor de Logan 1.6 știe ce înseamnă consumul de carburant pe acest automobil.

Problema pe care o arată toți cu degetul este că Dacia intenționează să pună acest nou motor pe mai toate modelele sale, adică Duster, Logan și Sandero. Ulterior, probabil și pe MCV și alte utilitare. Pentru Sandero, să zicem că un motor 1.0 TCe 100 ar fi suficient dacă nu ești pretențios și mergi cu mașina prin oraș. La Logan, să zicem că mai treci cu vederea compromisul. Dar la Duster, un motor de nici 1.000 cmc este cam puțin, chiar dacă are 100 de cai-putere.

Motor cu trei pistoane și un cuplu maxim de 160 Nm, 1.0 TCe 100 promite un consum mediu de 5,5 l/100 km. Să aibă pe Duster un astfel de consum? Posibil, dacă te plimbi doar tu cu acea mașină, dacă nu ai mai mult de 90 de kilograme și dacă automobilul este gol, fără vreo încărcătură semnificativă.

Să fim serioși! Românii vor mașină cu care să care de toate. Nu poți să pui un motor de 1.000 cmc…Ne întoarcem la Dacia 1300?

Urmăriți Impact.ro și pe