Autoritățile au declarat război fake-news-urilor! Astfel, companii precum Google, Facebook sau Twitter au primit un ultimatum legat de contracararea acestor fenomene. Companiile tehnologice trebuie să ia măsuri urgente în ceea c privește conturile false, de unde pornesc de cele mai multe ori aceste știri false, care influențează milioane de oameni. Uniunea Europeană și-a actualizat codul de bune practici tocmai pentru a eradica acest fenomen.
Așadar, companii precum Google, Facebook sau Twitter sunt obligate să ia măsuri pentru a contracara deepfake-urile şi conturile false de pe platformele lor. În caz contrar, acestea vor risca amenzi mari, conform unui cod de practică al Uniunii Europene actualizat, arată un document oficial UE.
Comisia Europeană urmează să publice joi codul de practică actualizat privind dezinformarea, ca parte a combaterii ştirilor false. Introdus în 2018, codul voluntar va deveni acum o schemă de co-reglementare, cu responsabilitatea împărţită între autorităţile de reglementare şi semnatari.
„Semnatarii relevanţi vor adopta, consolida şi implementa politici clare cu privire la comportamentele şi practicile manipulative nepermise asupra serviciilor lor, pe baza celor mai recente dovezi privind comportamentele şi tacticile, tehnicile şi procedurile (TTP) folosite de actori rău intenţionaţi”, se arată în document.
Dar ce sunt deepfake-urile? Ei bine, acestea sunt falsuri hiperrealiste create prin tehnici informatice care au declanşat de multe ori o alarmă în întreaga lume, mai ales atunci când sunt utilizate într-un context politic.
[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]Codul Uniunii Europene va fi legat şi de noile reguli stricte ale spațiului UE, cunoscute sub numele de Digital Services Act (DSA), agreat de 27 de ţări la începutul acestui an, care are o secţiune privind combaterea dezinformarii.
Trebuie specificat faptul că acele companii care nu îşi îndeplinesc obligaţiile conform codului se pot confrunta cu amenzi de până la 6% din cifra de afaceri globală, pe baza regulilor DSA. Aceste companii au la dispoziţie şase luni pentru a-şi pune în aplicare măsurile după ce au aderat la cod.
„DSA oferă o coloană vertebrală legală a Codului de practici împotriva dezinformării – inclusiv sancţiuni disuasive grele”, a declarat pentru Reuters comisarul pentru industrie Thierry Breton, care conduce campania UE împotriva dezinformarii, într-un comunicat.
Semnatarii codului UE vor trebui să ia și măsuri cu privire la publicitatea care conţine dezinformare şi pentru a oferi mai multă transparenţă în ceea ce priveşte publicitatea politică.