Ce mașini și-au cumpărat românii în 2020. Scădere dramatică față de anul precedent

Raluca Juncu 13.04.2020, 17:34
Ce mașini și-au cumpărat românii în 2020. Scădere dramatică față de anul precedent

Chiar și înainte de declanșarea epidemie de COVID-19, comerțul cu autoturismele diesel începea să piardă teren în fața modelelor hibride și electrice. Scăderea producției autovechiculelor din 2019, de la nivelul Europei, s-a resimțit ulterior, și în România.

2020: Trei luni consecutive de scădere pentru piața auto locală

Dacă la începutul anului, mașinile electrice păreau să se impună în fața autovehiculelor Diesel, forțând cumva scăderea vânzării numărului de unități, în prezent, actvitatea din industria auto a ajuns să fie paralizată, din cauza declanșării epidemiei de COVID-19.

Anul 2020 a adus scăderi semnificative pe piața auto din România. Astfel, în primul trimestru al anului curent a fost înregistrată o scădere generală a pieței auto de 23,8%, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Mai mult, în luna martie a acestui an, activitatea din industria de automotive din România a cunoscut scăderi de -33% mai puțin decât în luna martie 2019, arată datele furnizate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA), printr-un comunicate de presă.

Ce mașini și-au achiziționat românii, în primele trei luni din 2020

În topul preferințelor românilor se află Dacia, care a înregistrat, în primele trei luni ale acestui an cele mai mari vânzări, în România. Clasamentul general, pe mărci (autoturism + autovehicule comerciale) după trei luni din 2020 arată, după cum urmează:

  • Dacia: 7.437 unităţi (27% cotă de piaţă)
  • Volkswagen: 2.535 unităţi (9,2% cotă de piaţă)
  • Skoda: 2.454 unităţi (8,9% din total piaţă)
  • Renault: 2.106 unităţi (7,6% cotă de piaţă)
  • Hyundai: 2.040 unităţi (7,4% cotă de piaţă)
[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]
Dacia conduce topul celor mai vândute unități, în T1 2020. Foto: Ovidiu Micsik / Inquam Photos
Dacia conduce topul celor mai vândute unități, în T1 2020. Foto: Ovidiu Micsik / Inquam Photos

În acest context, este de reținut faptul că evoluția din România, ca si cea din Europa de altfel, este generata de o conjunctura a pieței auto din cele mai complexe, generata de: necesitatea incadrarii niveluri ale emisiei de CO2 mai severe (ceea ce a generat înmatriculari în avans în decembrie 2019), precum și (în martie) efectele restricțiilor impuse de limitarea impactului pandemiei COVID19.

În continuare, în România, vânzările sunt susținute, în principal, de către persoanele juridice, care, după 3 luni din anul 2020 realizează 65% din totalul achizițiilor de autoturisme, cele fizice realizând restul de 35%. Referitor la achizițiile de autoturisme noi din UE, este relevantă situația din țările Europei de Vest care, după primele 3 luni din 2020, înregistrează, pe ansamblul grupului, o evoluție generală negativă (-27,1%) comparativ cu aceeași perioada din 2019, după o scădere record în luna martie de 52,9%.

Urmăriți Impact.ro și pe