Motoarele pe benzină și motorină sunt foarte poluante, așa că autoritățile au decis să renunțe la acestea, în următorii 14 ani. Așadar, cam atâta timp mai avem entru a ne bucura de ele, cel puțin în Uniunea Europeană, unde mașinile electrice vor fi majoritare.
Comisia Europeană este pregătită să renunțe la utilizarea mașinilor cu motoare alimentate de benzină sau motorină. Treptat, acestea vor fi nevoite să dispară din Uniunea Europeană în următorii 14 ani. Planul de retragere a devenit din ce în ce mai agresiv, pentru reducerea amprentei de carbon. Așadar, oficialii Comisiei Europene au luat o nouă țintă pentru interzicerea motoarelor clasice pentru anul 2035. ”Bruxelles-ul pregătește condamnarea la moarte a motoarelor termice”, titrează publicația Politico. Aceasta ar fi o schimbare majoră față de planurile actuale.
Oficialii vor să reducă până în anul 2050 la zero emisiile de dioxid de carbon! Prima țintă este reducerea acestora cu 60%, până în anul 2030, deși inițial se dorea ca până atunci emisiile să fie reduse cu 37%. Dacă propunerea va fi inclusă în textul final al proiectului, care va fi prezentat la 14 iulie, ar urma să intre ulterior în discuția statelor membre și a Parlamentului European. Însă, cel mai probabil, lobby-urile din industrie și țările cu economii care depind în mare măsură de fabricarea automobilelor se vor opune propunerii.
Mulți producători de automobile au început să producă mașini electrice, doar Volvo și Volkswagen au strategii pentru trecerea la electricitate până în 2030. Audi, parte a grupului Volkswagen, va opri vânzarea de autoturisme cu motoare termice din 2026, în vreme ce rivalii Daimler și BMW sunt printre cei mai puțin pregătiți să treacă la motoare electrice.
”Dacă veți vrea să cumpărați o mașină nouă în 2036, nu va fi o alegere. Mașina va avea motor electric, chiar dacă se potrivește sau nu nevoii clientului, dacă este accesibilă sau nu, sau dacă există energie verde și infrastructura necesară pentru a o încărca”, spune secretarul general al Asociației Europene a Furnizorilor Auto.
Constructorii auto cer Uniunii Europene și statelor membre ca, înainte de a anunța interzicerea vânzărilor de mașini cu motoare termice, să crească dramatic cheltuielile pentru instalarea de puncte de încărcare și să facă autovehiculele electrice mai atractive.