Ce autostrăzi va avea, de fapt, România. Anunțul a fost făcut chiar azi

Andrei Cezar 01.07.2020, 14:08

România, țara autostrăzilor, desenate pe hârtie. Odată cu planul de relansare economică prezentat astăzi, Guvernul promite 3.000 de kilometri de autostrăzi și drumuri expres și o investiție de aproximativ 60 de miliarde de euro în infrastructura de transport a României, până în 2030. În plus, Guvernul vrea să investească în aproximativ 3.000 de kilometri de căi ferate, potrivit Hotnews.ro

Ce autostrăzi va avea România

Dacă vorbim de infrastructura din țara noastră, cei mai mulți români știu că suntem la coada Europei privind acest aspect. De-a lungul celor peste 30 de ani de la Revoluție, fiecare guvern care a venit la putere a promis că va împânzi teritoriul țării cu autostrăzi și drumuri la standarde europene. Rezultatul: în acest moment ne putem ”lăuda” cu doar 866 de kilometri de autostradă, potrivit unor date din 2019, prezentate de Mediafax.

Actualul executiv își ia angajamentul ca până în anul 2030 să putem număra nu mai puțin de 3.000 de kilometri noi de autostrazi și drumuri express, potrivit planului de infrastructură prevăzut în relansarea economică în contextul pandemiei.

Cum arată planul de infrastructură de transport detaliat:

Rutier

Vor fi finalizate lucrările de infrastructură rutieră aflate în implementare. Mai exact, 407,3 kilometri de autostrăzi și drumuri expres. Costul lucrărilor se ridică la aproximativ 4,3 miliarde de euro.

  • Sibiu – Pitești (Loturi 1, 4, 5)
  • Craiova – Pitești
  • Autostrada Transilvania (Suplacu de Barcău – Borș), Sebeș – Turda
  • A0: Inelul de Sud București
  • Varianta de ocolire Bacău
  • Podul peste Dunăre de la Brăila.

Conectarea provinciilor istorice ale României prin infrastructură rutieră ce presupune 3.000 de kilometri noi de autostrăzi și drumuri expres. Costul extimativ se ridică la 31 de miliarde de euro.

  • Sibiu – Pitești (Loturi 2, 3)
  • Autostrada Transilvania: Nădășelu – Suplacu de Barcău
  • Autostrada Unirii: Tg. Mureș – Iași – Ungheni
  • A3: Ploiești – Comarnic – Brașov
  • A7: Ploiești– Suceava – Siret
  • A0: Inelul de Nord București;
  • București – Alexandria – Craiova – Lugoj
  • Buzău/Focșani – Brăila – Galați, Măcin – Tulcea – Constanța;
  • Transregio Gilău – Cluj N. – Apahida
Ce autostrăzi va avea, de fapt, România. Anunțul a fost făcut chiar azi
Ce autostrăzi va avea, de fapt, România. Anunțul a fost făcut chiar azi

Feroviar

Vor fi făcute investiții de aproximativ 18 miliarde de euro în 3.000 de kilometri de cale ferată.

  • Finalizarea reabilitării liniei ferate pe traseul Frontieră-Curtici-Simeria, parte componentă a Coridorului IV pan-european, pentru circulația trenurilor cu o viteză maximă de 160 km/h.
  • Proiecte noi de modernizare a căii ferate în scopul asigurării obiectivelor de conectivitate: Ploiești-Suceava-Dărmănești, București-Craiova-Timișoara-Arad, Suceava-Cluj Napoca, Buzău-Fetești, Port Constanța-Palas, Predeal-Brașov, Centura feroviară a Municipiului București, Cluj Napoca-Episcopia Bihor
  • Tren metropolitan Nădășelu – Baciu – Cluj-Napoca – Apahida – Jucu – Bonțida

Potrivit unui studiu recent realizat de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), în România viteza medie pe calea ferată este de 30-40 km/h.

Metrou

Vor fi făcute investiții la metrou pentru extinderea magistralelor existente, dar și pentru crearea unora noi.

  • Finalizare lucrări M5, lansare M6 – tronsonul Gara de Nord – 1 Mai – Aeroport Otopeni, M4 – tronsonul Gara de Nord – Gara Progresu, extensie M2 Pipera – Petricani și Berceni – Linia de Centură Sud
  • Metrou Cluj Napoca – Magistrala: Gilău – Florești – Cluj-Napoca

Aerian

Sume importante de bani suprevăzute și pentru sectorul de infrastructură aerieană (2,9 mild. euro).

  • Extinderea și construirea de terminale pentru pasageri, cât și de zone cargo. Crearea de legături inter-modale între infrastructura aeriană, feroviară și rutieră
  • Extinderea și construirea de terminale pentru pasageri, cât și de zone cargo.
  • Crearea de legături inter-modale între infrastructura aeriană, feroviară și rutieră

De asemenea, bani vor merge și în infrastructura navală (4,3 mld. euro) pentru modernizarea porturilor, în special cel din Constanța, dar și pentru lucrări de dragaj, exploatare, consolidări și alte investiții pentru asigurarea navigației pe tot parcursul Dunării, pe tot timpul anului.

Urmăriți Impact.ro și pe