Ce alimente conțin fier. Pentru ce sunt recomandate acestea

Elena Avramescu / 19.08.2020, 15:42
Ce alimente conțin fier. Pentru ce sunt recomandate acestea

Lipsa de fier din organism poate cauza multe probleme de sănătate, ducând ulterior la anemie, care poate să fie severă în unele cazuri. De aceea este bine să știm semnele apariției acesteia și cum putem să o ameliorăm, alimentându-ne corespunzător.

Ce alimente conțin fier

Anemia se manifestă prin prezența unei cantități mici de celule roșii sănătoase în sânge, cu scopul de a transporta oxigenul necesar în țesuturile organismului. Persoanele care suferă de anemie au în permanență o stare de oboseală și se simt slăbite. Sunt mai mult forme de anemie, cu cauze proprii iar afecțiunea poate fi temporară sau pe termen lung.

Semnele prin care se poate constata prezența anemiei prin deficit de fier sunt următoarele: oboseala extremă, slăbiciune, piele palidă, dureri toracice, bătăi rapide ale inimii sau dificultăți de respiratie, dureri de cap, amețeli sau halucinații, mâini și picioare reci, inflamație sau durere la nivelul limbii, unghii fragile, pofta pentru produse ca înghețata sau amidonul.

Ce alimente conțin fier
Alimentele care conțin fier

Alimente bogate în fier recomandate de medici în anemie

  • Spanacul.  re multe beneficii pentru sănătate. 100 grame de spanac gătit reprezintă cel puțin 3,6 mg de fier
  • Ficatul dar și alte tipuri de organe. Sunt extrem de bogate în fier. Dintre acestea enumerăm rinichii, creierul și inima. 100 grame de ficat de vită reprezintă 6,5 mg de fier
  • Leguminoasele. Fasolea, lintea, năutul, mazărrea și soia au multe substanțe nutritive.
  • Carnea roșie. Carnea de viță exce excelntă, fiind foarte nutritiva. 100 grame de carne roșie tocată reprezintă 2,7 mg de fier.
  • Semințele de dovleac. O gustare delicioasă și nutritivă pentru oricine. O porție de 100 grame de semințe de dovleac echivalează cu 4,2 mg de fier.
  • Quinoa. Este o pseudocereală cu un conținut mare de fier. 100 grame conțin 2,8 mg de fier.
  • Fructele de mare.  Gustoase și hrănitoare. Scoicile, stridiile și midiile sunt surse extrem de bogate în fier.
  • Ciocolata neagră. Super delicioasă și nutritivă. O bucată de ciocolată de 28 grame are până la 3,3 mg de fier.
DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI