Câți bani au încasat televiziunile din campania electorală pentru europarlamentare: PSD a cheltuit cel mai mult, dar tot degeaba

Campania electorală pentru alegerile europarlamentare s-a dovedit a fi o sursă extrem de profitabilă. Partidele care au candidat au alocat sume uriașe pentru promovare, spoturi electorale și emisiuni cu tematică de alegeri.

O analiză a bugetelor alocate de partide pentru promovarea electorală la televiziuni arată că formațiunile au cheltuit milioane de euro, iar marii beneficiari sunt trusturile TV, potrivit Pagina de Media.

Principala concluzie ar fi că PSD a cheltuit cele mai mari sume de bani, deși efortul, așa cum s-a demonstrat în 26 mai, a fost în zadar. De cealaltă parte, cei mai mulți bani au fost încasați de România TV, post apropiat puterii.

Antena 3, pe de altă parte, un alt post de televiziune apropiat PSD a fost ocolit de alte trei formațiuni, care nu au dorit promovare pe postul din trustul Intact.

Câți bani au cheltuit partidele

Tarifele pentru fiecare spot în parte sau pe minutul de prezenţă au fost fixe şi au fost declarate de posturile TV la CNA înaintea începerii campaniei electorale.

Atunci, Realitatea TV comunica un preț de 500 de euro, Digi 24 a taxat 7.500 de euro pentru 10 minute de promovare electorală, iar un minut la Antena 3 sau România TV a costat în jur de două-trei mii de euro.

PSD a avut la dispoziție un buget electoral uriaș: aproximativ două milioane de euro, potrivit sursei citate. PNL, partidul câștigător în alegeri, a alocat pentru campania electorală doar 1,1 milioane de euro.

Alianţa 2020 USR-PLUS a cheltuit cel mai puţin, adică 80.000 de euro, echivalentul unui apartament cu trei camere din București, dintr-o zonă decentă.

Câți bani au încasat televiziunile în campania electorală pentru europarlamentare

România TV a avut cel mai mult de câştigat de pe urma campaniei electorale, suma estimată de Paginademedia.ro ridicându-se la aproape 2 milioane de euro.

Antena 3 a avut al doilea cel mai mare profit, de 710.000 de euro. Podiumul a fost completat de B1 TV, cu încasări estimate la 620.000 de euro.   

Chiar dacă a avut cele mai mici tarife, Realitatea TV a compensat cu multe difuzări şi a câştigat în jur de 580.000 de euro. O sumă asemănătoare a fost încasată şi de Digi24. 

Chiar dacă a încasat ceva de pe urma campaniei electorale pentru europarlamentare, Antena 3 avea potențial de mai mult. Dar postul de televiziune a fost evitat de trei partide: PNL, PMP şi Alianţa USR-PLUS.

De altfel, Alianța USR-Plus nu s-a promovat nici la România TV.