Câte ore lucrează, de fapt, angajații români zilnic: studiul care le dă de gândit patronilor

Ciprian Ioana 22.08.2019, 13:35
Câte ore lucrează, de fapt, angajații români zilnic: studiul care le dă de gândit patronilor

Majoritatea angajaților români lucrează 8 ore pe zi, normă reglementată și de Codul Muncii. Tot legea spune că angajații trebuie să aibă dreptul la pauză de masă, motiv pentru care majoritatea programelor de lucru sunt calculate într-un interval orar de 9 ore.

Teoretic, programul de lucru este de 8 ore pe zi, iar pauzele de masă și de cafea trebuie luate în afara acestui interval. Este motivul pentru care mulți angajatori decid încă de la început un program de 9 ore, tocmai pentru a se asigura că angajații își iau pauzele în afara acestui interval.

Numai că, în realitate, angajații nu lucrează 8 ore pe zi. Un studiu realizat de BestJobs vine să confirme acest lucru.

Câte ore pe zi lucrează, de fapt, un angajat român

Potrivit studiului, trei din patru angajați spun că pierd, în fiecare zi, până la două ore din timpul programului de lucru. De vină ar fi lucrurile care le distrag atenția, susțin aceștia.

Cei mai deranjanți factori sunt discuțiile telefonice pe care ceilalți colegi le poartă în birou sau momentele în care sună telefonul de serviciu. Se mai adaugă și colegii zgomotoși și ședințele prelungite care “fură” din timpul rezervat muncii propriu-zise.

De asemenea, se mai pierde timp și pe rețelele de socializare sau în pauzele de cafea și țigară.

Aproape șase din zece respondenți se găsesc zilnic în situația de a fi întrerupți din treabă de colegi cu chef de vorbă, iar 36% spun că cel mai adesea îi deranjează zgomotul de fond din birou, dar și telefoanele care sună continuu.

Alți trei din zece respondenți pierd timp din cauza ședințelor prelungite, în timp ce 17% afirmă că rețelele de socializare le consumă cel mai mult din programul zilnic de lucru. Totodată, 11% se plâng că sunt distrași și de numărul mare de e-mailuri pe care le primesc și care necesită răspuns imediat, iar 10% admit că petrec prea mult timp pe aplicațiile de mesagerie.

Unu din zece angajați recunoaște că productivitatea lui scade din cauza pauzelor dese de cafea și țigară.

Există, însă, și câteva trucuri la care angajații apelează pentru a nu fi distrași de la ceea ce fac. Unii preferă să-și pună căștile și să ignore zgomotul de fond, neapelând nici la rețelele de socializare. Alții, își închid telefonul personal în timpul serviciului.

Sondajul BestJobs a fost efectuat în perioada 2-16 august 2019, pe un eșantion de 926 utilizatori de internet.