Câte magazine Dedeman sunt în România. Ce face concurența Hornbach și Brico Depot

Emanuela Pană 28.02.2021, 09:50

Dedeman, cel mai mare business antreprenorial românesc, aparține fraților Dragoș și Adrian Pavăl, doi matematicieni plecați dintr-o familie modestă din Suceava. Inițial, cei doi au pornit cu un mic butic în Bacău, ajungând să domine piața magazinelor de bricolaj din România. Câte magazine au construit frații Pavăl din 1992 și până în prezent, aflați în paragrafele următoare.

Câte magazine Dedeman sunt în România

Există puține companii cu capital sută la sută românesc care au reușit nu doar să supraviețuiască, ci chiar să câștige bătălia cu multinaționalele venite din Occident, iar Dedeman este una dintre ele. Mai mult de atât, frații Dedeman, cum mai sunt numiți Adrian și Dragoș Pavăl, proprietarii companiei, au fost și în 2020, an marcat de pandemia de COVID-19, cei mai bogați români, continuând să îl depășească pe mai cunoscutul miliardar român, Ion Țiriac, pentru al doilea an consecutiv.

În luna decembrie a anului trecut, cei ce au dezvoltat lanțul de retail cu materiale de construcții și produse pentru amenajări interioare de tip Do-It-Yourself (DIY), au ocupat locul fruntaș în topul celor mai bogați români, întocmit de revista „Capital Top 300 cei mai bogați români“, la fel ca în ediția din anul 2018. Astfel, ei au rămas și în 2020 cei mai bogați oameni de afaceri din țara noastră, având o avere de 2,1 – 2,2 miliarde de euro.

După cum aminteam și mai sus, imperiul Dedeman domină piaţa de retail autohtonă, concurând cu giganți europeni precum Bricostore, Praktiker sau BauMax. În prezent, există nu mai puțin de 54 de magazine Dedeman în România, șapte dintre acestea fiind în București. Ultimul a fost deschis chiar anul trecut, în zona Ghencea din Capitală, în urma unei investiţii de 29 mil. euro, pe un teren de 59.000 mp.

Citește și: Anunț important de la Dedeman. Toți clienții se vor bucura să audă asta

Ce face concurența Hornbach și Brico Depot

Expansiunea Dedeman s-a concretizat cu precădere în ultimii 10 ani, timp în care compania fraților Pavăl s-a dezvoltat în detrimentul concurenților străini, care luau cu asalt piața de bricolaj încă din anii 2000.

Piața de bricolaj din România, sub umbrela a doar câțiva jucători: Dedeman, Leroy Merlin, Brico Depot, Hornbach
Piața de bricolaj din România, sub umbrela a doar câțiva jucători: Dedeman, Leroy Merlin, Brico Depot, Hornbach

Dedeman, în prezent cel mai mare retailer specializat în domeniul comerțului cu materiale de construcții și a soluțiilor pentru amenajările interioare, a avut mereu și continuă să aibă concurență serioasă. Printre numele mari se numără Leroy Merlin, Brico Depot, Hornbach și Obi.

Piața intră sub umbrela a doar câțiva jucători: Dedeman, Leroy Merlin, Brico Depot, Hornbach. Concurența e mare, iar diferența o vor face bugetele/campaniile de marketing. Cine va intra acum în piață va trebui să dispună de magazine și produse foarte atrăgătoare și oameni foarte buni la marketing“, este de părere Cristian Găvan, fondatorul MAM Bricolaj.

Unul dintre cei mai mari competitori ai Dedeman este Brico Depot, care s-a remarcat în ultimii ani prin achiziția magazinelor Praktiker. O altă mișcare vizibilă pe piața de bricolaj din România constă în faptul că Arabesque a luat, în sfârșit, decizia de a deschide magazine de construcții sub brandul MatHaus.

La o privire rapidă în piață, se observă cum Brico Depot și Leroy Merlin, după o perioadă în care au testat piața, au trecut la extindere prin cumpărat de concurenți, iar Dedeman se gândește la un format de magazine mai mici pentru localitățile mai mici“, mai spunea Găvan.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI