Cât mai cheltuie românii pe mașini. Ce sume colosale dau pe automobile, cu toate că se plâng că-s săraci

Stefan Daniel 28.08.2019, 18:33
Cât mai cheltuie românii pe mașini. Ce sume colosale dau pe automobile, cu toate că se plâng că-s săraci

Românii dau o avere pe mașini, cu toate că majoritatea dintre ei se plâng că sunt săraci atunci când vine vorba de taxe sau alte cheltuieli pe care nu le tolerează. Cheltuim mai puțin decât alți europeni, desigur, dar mai mult decât ai crede și e suficient să te uiți mai bine la mașinile care circulă prin marile orașe. Totuși, când vorbim de mașini noi, e clar că o să cheltui mai mulți bani, iar Dacia salvează puțin buzunarele celor care chiar vor un autoturism nou.

Românii dau zeci de mii de euro pe mașini, dar e un lucru bun

Cât mai cheltuie românii pe mașini. Ce sume colosale dau pe automobile, cu toate că se plâng că-s săraci
Românii sunt mari iubitori de mașini, iar mulți își dau și ultimul ban pe un automobil care, aproape întotdeauna, ajunge să fie lovit grav

Datele pe care ți le voi dezvălui provin de la Jato Dynamics, deci sunt de încredere într-o oarecare măsură. E un lucru bun că tot mai mulți români își iau mașini noi pentru că acestea sunt mai puțin poluante, iar în orașe se simte acest aspect.

Defalcat pe categorii, bugetul mediu pentru achiziţia unei maşini aparţinând segmentelor de clasă mică este de 11.700 euro, 20.750 euro în cazul segmentelor de clasă medie şi 23.000 – 31.200 euro pentru toate clasele de SUV-uri.

„Cumpărătorul român se aliniază la tendinţele globale, iar achiziţia unei maşini noi nu mai ţine cont doar de bugetul disponibil, ci şi de un cost cât mai mic în utilizare şi de o valoare de revânzare cât mai mare. Vânzările crescute ale maşinilor eco, în detrimentul motorizărilor diesel, confirmă acest fapt”, a declarat Mirela Grigore, director de marketing în cadrul Toyota România.

Românii profită și de programele Rabla ca să-și ia mașini mai bune, pe care să le folosească mai mulți ani

Vânzările de mașini noi au crescut în România în ultimii doi ani și datorită programelor Rabla Clasic și Rabla Plus. Deși românii critică pe internet sumele mici date de stat, tot ei sunt cei care se bat să pună mâna pe vochere de ndata ce se dă startul finanțării. Ultima dată serverul de aplicație s-a blocat în primele 15 minute după ce s-a dat startul, deci e și multă ipocrizie. Dar are efecte benefice.

„Suplimentarea fondurilor programului Rabla Plus pentru persoane fizice şi juridice, în ultimele două luni, alimentează cererea tot mai mare pentru maşini hibride, plug-in hibride şi electrice, care au ajuns să deţină o pondere de 3,6% în primele şapte luni din 2019, faţă de doar 2,5% în acelaşi interval din 2018”, spune Eduard Diaconu, director de Vânzări şi Reţea în cadrul Toyota România.

Urmăriți Impact.ro și pe