Luminița Barcari e secretar de stat în ministerul Educației. Ea consideră că subiectele pe care le-au avut copiii de rezolvat nu au fost nici prea grele, nici prea ușoare și că un copil care e preocupat de învățătură putea să ia o notă de trecere fără probleme.
Nu a fost nimic nou la testele date de copii la Evaluarea Națională, spune Luminița Barcari. Orice copil care s-a pregătit a luat fără probleme examenul. Aceasta spune că scopul acestor evaluări este să determine competențele copilului și să-l trimită mai departe la un liceu profilat pe aptitudinile demonstrate.
Luminița Barcari spune că subiectele la matematică au fost „normale”.
„După părerea specialiștilor, au fost subiecte normale. Chiar mă uitam pe rețelele de socializare, un copil care învață la școală, nu neapărat cu meditații, ar fi putut să ia 5 – 6 rezolvând aceste subiecte”, a spus Barcari.
Ea a completat că nu aceste note sunt obiectivul, ci ca „elevii să meargă mai departe în învățământul liceal sau profesional„.
[rssfeed id='1609318597' template='list' posts=2]„Este o măsură a gradului lor de pregătire. Nota reflectă cât știe copilul și să își formeze competențele”, a mai spus Luminița Barcari.
Întrebată ce notă ar fi luat dacă ar fi participat acum la examenul de matematică, Barcari a răspuns că nu s-a uitat pe subiecte: „Ne-am ocupat cu organizarea, o să încerc să le rezolv și o să vă transmit„.
„La română mi s-a părut frumos subiectul, au trecut ceva ani de când nu am mai făcut gramatica, nu pot să spun acum ce nota aș fi luat, dar colegii mei m-au asigurat că subiectele au fost exact pe structura testelor de antrenament iar copiii au lucrat astfel de teste”, a adăugat secretarul de stat in Ministerul Educatiei.