Care sunt cele mai bine vândute produse din România. Românii sunt topiți după ele

Rădulescu Valentin 17.08.2020, 20:10
Care sunt cele mai bine vândute produse din România. Românii sunt topiți după ele

Un eveniment dedicat exclusiv pentru industria de fructe și legume a scos la iveală care sunt cele mai bine vândute produse din România. Ce aliment ocupă primul loc și este preferat de români?

Cele mai vândute produse din România

Potrivit informațiilor de la Ro-Fruits & Vegetables Show, se pare că fructele și legumele se clasează pe primele locuri atunci când vine vorba despre categoriile de produse vândute în retail-ul modern din România. Fructele și legumele proaspete din magazine îi atrag din ce în ce mai mult pe consumatorii români.

Topul vânzărilor pentru categoria de fructe este reprezentată în mare parte de banane, mere, portocale, lămâi, struguri, avocado, clementine și pepene roșu, reprezentând o valoare de 77% din totalul vânzărilor din hipermarketuri și supermarketuri, iar 84% din punct de vedere al volumului. În ceea ce privesc legumele, cele mai preferate și alese de către români sunt: roșiile, cartofii, ardeii, ceapa, ciupercile și castraveții. Acestea reprezintă 77% din vânzările valorice și 90% din punct de vedere al volumului.

Care sunt cele mai bine vândute produse din România. Românii sunt topiți după ele
Care sunt cele mai bine vândute produse din România. Românii sunt topiți după ele

Consumul de legume a crescut

Consumul de fructe din retail-ul modern a fost mai mare cu 15% în volum și cu 10% în valoare, în perioada noiembrie 2018 – octombrie 2019. Aceste date arată că din punct de vedere valoric, evoluția în categoria fructelor a fost mult mai mică față de cea înregistrată de categoria legumelor, care a avut un plus de 8,5% în volum și cu 30% mai mult în valoare.

„Din punct de vedere valoric, în ultimul an (noiembrie 2018 – octombrie 2019), fructele și legumele s-au aflat în top 5 categorii vândute în comerțul modern (lanțuri internaționale de supermarketuri și hipermarketuri), în universul monitorizat de RetailZoom. Concret, fructele și legumele au ocupat locurile 4 și 5 în valoare a vânzărilor, imediat după categoriile-vedetă ale vânzărilor: carne, țigări, bere. Fructele s-au vândut, în valoare, cu 19% mai mult decât legumele, iar în volum cu 34%”, a spus Bodgana Gheorghe, Mananging Director la RetailZoom, potrivit capital.ro.

Urmăriți Impact.ro și pe